AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.259

Eisenmann race slutdämpare på e39.

ed
776
edge
520dT M -15
Har en Eisenmann race slutdämpare hemma. Den är anpassad för m-paketets bakkjol. Vet nån om de går att klämma in den om man har standard e39 bakkjol? Har tänkt köpa m-kjolen men den e ju så satans dyr. Vill se hur de blir me orginal först, om de går???
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Då lär du nog få kapa ur på bakkjolen eftersom slutröret går så på m-kjolen
ed
776
edge
520dT M -15
Jo de har ja förstått, men tänkte mest på hur de ser ut bakom kjolen? Varför finns de en för M samt en dämpare för den vanliga, vad är skillnaden?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
För på den vanliga går röret under originalspoilern. Antagligen skilljer upphängningen som påverkar var röret kommer.
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag antar att du har en sedan. På min gammla 540 Touring satt det en Eisenmann slutburk och så här blev det på den med uppkapad spoiler.

Länk
Det borde ju gå att fixa till på en sedan också, fast det inte är något urtaget alls i spoilern standard.

PB
ed
776
edge
520dT M -15
De gäller sedan. De känns som att dämparen kommer att hamna lite längre ner, för M-bakkjolen är väl lägre än orginal?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag tror dämparna sitter på samma plats oavsett m-pkt eller inte , skillnaden är bara slutrörets vinkel.
ed
776
edge
520dT M -15
Monterade ljuddämparen igår och den sitter helt fel. Den hamnade för långt ner och sitter snett. Ska skära ut lite i bakkjolen som på alpina modellerna och montera den högre upp. Någon som har förslag på hur ja ska fästa den? Finns de mindre såna gummifästen som den sitter i?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.