|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en aning varför jag inte får något ljud från cd-växlaren. köpte en beg, och kopplade in den i dom fördragna kablarna. radio,samt kassetspelaren funkar. växlaren gårigenom alla skivor som är isatta.men den spelar inte upp. någon som har några tipps hur jag ska få igång spelaren. tacksam för svar från någon kluring !! Balder som gillar power | |
| Tror att du måste göra en batteri reset så systemet "känner" av att en växlare monterats på I-bus. | |
|
OK tack för tippset ska testa, återkommer med resultatet... Balder som gillar power |
|
|
Hej, Har du DSP förstärkare? Hur många kablar och hur ser de ut som du kopplat in. /Andy |
|
|
Hopps ,,förlåt min okunnighet. men DSP förstärkare !!! det sitter någonting vänster bak vid cd växlaren. jag har kopplat in 2 kablage i växlaren. förmonterat enligt BMW's lista till detta ändamål. ser att det står CD changer på den. den läser in skivorna ,samt att den spelar och byter till nästa låt. men jag har inget ljud !! Hjälp !!!! Balder som gillar power |
|
|
Till Hewi, det funka inte. men det kanske du begriper när du läser :-)... har du några mer tipps !! så återkom gärna,,,, är mottaglig för förslag ska åka en sväng på söndag så man vill ju ha lite musik. blir föresten inte klok på radion heller. försöker få den att söka till 104,4 men den vill bara stanna på 104,3 samt 104,5 alltid varför ? har försökt men blir inte klok på detta... Balder som gillar power |
|
|
Hej, Om du har navigator och DSP så finns det ett alternativ i huvudmenyn som det står DSP på. Om du inte har navigator men ändå DSP så står det DSP på en radioknapp. Återkom när du kollat. /Andy |
|
|
Har nu kollat, och det står DSP längs upp till höger.men inte blir jag klokare !! Balder som gillar power |
|
|
Isåfall så måste du ha en 3:e kabel till cd-växlaren (på bilar äldre än 2001-2002). Denna är en liten rund kontakt med en koaxialkabel på och går till en likadan på den stora svarta burken innanför cd-växlaren som är DSP förstärkaren. OBS!!! Det finns cd-växlare som ej har denna och ej är avsedda att fungera ihop med DSP utrustade bilar. /Andy |
|
|
hoppsan där ser man, ska kolla om det finns någon mer kontakt. aldrig blir man full lärd :-(.... PS tack för tippset.... Balder... Balder som gillar power |
|
|
GÖTT MOS ...jag fann ett urtag..i växlaren samt DSP förstärkaren....men någon kabel har jag inte så det får bli till veckan.... Andy du som verkar veta lite om detta.....varför går det inte att ställa in radion på 104,4 bara 104,3 och 104,5..... Balder som gillar power |
|
|
Hej, Tack för komplimangen, Sä här är det normalt: Om man ställer in en frekvens så utför radion en automatisk korrigering av frekvensen till den starkaste inom ett specifikt intervall, normalt ca +-0.2 I visssa fall har radions kristall (används på äldre apparater) eller andra komponenter blivit skadade och därmed stämmer inte frekvensen. /Andy |
|
|
Jasså !!! jaha då får jag väl överleva detta i alla fall... men tack för hjälpen...man bugar och bockar.... Balder som gillar power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.