AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.034

Skyltbelysning trasig E-46?

Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
JAg hade bilen på service idag och dom sa att skyltbelysningen bak var trasig och att man måste byta hela handtaget för att laga det och det skulle gå på ca 2600:-. Har för mig att jag har hört nånting om att det kan gå att få det på goodwillgaranti, nån som vet hur det ligger till? Det är en 330 XI -04a! Lite mycket pengar för att laga en lampa tycker jag!
bu
193
burner
M2 lci -18
Har samma sak på min 330 cab -01a så visste känns onödigt dyrt för fixa en lampa dock.

/burner
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag fick min utbytt vid köp för två år sedan. Vanligt fel som blir dyrt då den är lackad.
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Vad kan listen kosta utan lack, nån som vet? Jag har en skvätt med färg kvar sen jag fick listena lackade så lackiningen kan jag ordna själv!
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
600 spänn ca gav jag för mitt handtag olackat, 2200 lackat i bilens färg..... Jag bröt loss den lackade överdelen och monterade på det nya handtaget. Kontakten till strömmen fick jag klippa upp för plasten är så otroligt dålig och all metall i kontakten och i handtaget var helt sönderärgat så jag fick löda ihop kablaget. Plasten i handtaget hade torkat som bakelit och sprack i flisor, snacka om premium..... Nu är min bil en 99 så förhoppningsvis går det bättre för er med nyare bilar.

Min bil: Länk
Jo
72
Jonas_F
330 XI -04
Ok, då ska jag prova det jag också!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Dom lyktorna är knasigt utformade för vatten rinner rakt in. Därför ärgar alla eldelar. Jag tog isär på min E46 och lödde om med nya sladdar. Sen på med en massa polfett. Funkade bra. Och kostade bara litet tid.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
mo
7
mostling
328i -98
Jag var till skroten och köpte ett handtag för 100 spänn, och böt ut bara själva lamphållarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.