AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.904

Feta bepansrade X5or i Oslos gator

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Detta är bara så vackert. Dessa bilar ska vara kraftigt bepansrade och tunade för att orka med:-) 4,4 L tror jag faktiskt..

Länk

Mvh
Hosse
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Condoleeza Rice beskyddad BMW. Ingen dålig rubrik... :-D

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Ojsan! Väldigt trevligt!

-
BMW-träff i Malmö 6 Juni
Länk
Likadana X5: or finns i Stockholm och ja dom har 4,4liters V8, nej den är inte trimmad, det är en myt med trimmad pansarbilar, däremot är förarna specialutbildade det är MYCKET viktigare än effekten.

Kommer du göra en Securitykopia av din Hosse?

Stephan
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Grannen som driver BMW verkstad här har haft en av dom bepansrade bilarna inne på service. Tydligen så var den kraftigt upgraderad i motorn. Måste höra med han vad dom egentligengjort med bilen, men har för mig att det var snack om turbo eller möjligens kompressor.

Mvh
Hosse
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
GPs gamla 750 var inne på BMW Solna för ett tag sen, däri satt det standard M73-spis. Det enda jag vet är att ESS sålt ett par satser med kompressor direkt till köpare i sydamerika. Annars är det standardspis på samtliga levererade från BMW själva.
Mvh
Asken
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Motorerna är original omodifierade, men BMW kör ofta med en annan utväxling på bepansrade modeller för att kompensera för den extra vikten som bepansringen innebär. Man vill helt enkelt bibehålla accelerationsförmågan, något som sker på bekostnad av toppfarten.

__
Bilblogg:
Länk
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
bepansrad X5? Äsch!..

I Sverige har vi Leo´n eller Hägglunds 90-serie för sådana transporter... ;)

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.