AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.300

Munstycken till dammsugare

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Var kan man hitta smala munstycken som kommer åt i trånga utrymmen i bilen??? Finns det set att köpa?

Mvh

Jonas
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Jag hittade i Electrolux Home-butiken i Helsingborg. Set med adapter till dammsugarröret, smal slang och diverse munstycken. Funkar perfekt till trånga utrymmen.

va
82
vagabond
320d -02
Jag letade också ganska länge men gjorde ett fynd på en loppis faktiskt :) hittade några 30-40cm långa och smala munstycken som är helt perfekta för bilen. Dessutom ett gäng borstar och dylikt som är väldigt användbart. 10 kr gick kalaset på. (kommer från äldre dammsugare och som vanligt finns det ju inga bra grejer att köpa längre, förresten hur många nya dammsugare har ett sånt där utblåsuttag som alla klassiska "electrolux" hade så att man kan koppla om slangen och blåsa rent där det behövs).
Elektrolux har ganska nyligen haft ett så kallat bil-kit som omfattade 4st munstycken, hittade detta kit på Ö&B för 100:- Borde nog finnas kvar hos välsorterade E-lux butiker.

Där ingick ett sånt där smalt munstycke men det var långt ifrån det bästa i det kitet, det var ett sånt där roterande munstycke med borstar som roterar av suget i dammsugaren...kanonbra mot smuts i klädseln och ex. hundhår.

Efter en körning med detta munstycke i BMWn skulle jag kunna påstå att det aldrig varit en hund i bilen, trots att stunden innan såg rent fördjävligt hårigt ut!

/ Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.