AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.291

får inte upp bakluckan varför?

an
120
angazant
bmw 535ia
när ja låser upp min 328 e36 så låses inte bakluckan upp så de går inte att öppna den....ja kan inte heller öppna den me nyckel....e de nån som vet vad felet kan vara? nån säkring kanske? sj har ja ingen aning!!
tackar för svar!!
Fungerar inte centrallåset och/eller nyckeln direkt i bakluckan?
mvh
Stephan
an
120
angazant
bmw 535ia
centrallåset funkar...dörrarna öppnas men bakluckan öppnas inte av nån anledning...även när ja ska öppna luckan me bilen går de inte att öppna de går inte att vrida nyckeln åt vänster...(kanske borde nämnas osso att min nyckel har en sån imobiliser)....så irriterande för nu kan ja inte byta baklampor heller uhhh!!!
Är det en coupé?

I så fall, fäll ned baksätena, kryp in, ta bort plastclipsen, och du kommer se hela baklåsmekanismen och kan lätt öppna luckan. Låt ngn utanför vrida nyckeln så kommer du att se var du ska trycka ngnstans.

Jag skulle misstänka att ditt solenoid paket skurit. Gjorde det på min. Enkelt att fixa. Länk

Om du har sedan vet jag inte hur du ska komma in ... där får ngn annan hjälpa till.

Mvh
Stephan
an
120
angazant
bmw 535ia
jo ja har coupe....så ja ska in i de trånga untrymmet...de blir ju jobbit men om de enda sättet så måste ja...tack för svar!!
an
120
angazant
bmw 535ia
ja hittar inte plastclipsen....var nånstans ligger den?
an
120
angazant
bmw 535ia
hur tar ja bort plastclipsen?
Plastclipsen det gäller är de ca 14 mm i diameter som håller kvar fodret mot bakluckan.
Du tar bort dessa genom att t ex med en matkniv komma under plasthatten med bladet för att sedan bända upp clipsena. Ibland sitter de hårt och då får man bända lite runt om och relativt brutalt.
Tyvärr så kan de ta ganska mycket stryk, men de är billiga at köpa, typ några kronor/st.

Mvh
Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.