AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.251

Lack på BMW Alpina

Hej

Jag behöver lack till min Alpina B10 men naturligtvis blir lackhandlare förbryllade när man rabblar upp ett Alpinanummer. Måste man köpa färgen direkt av Alpina eller finns det någon som begriper sig på Alpinanummerna?
Färgen är en vanlig Alpinatyp (blåmetallic) så det borde ju finnas att köpa någonstans förutom de lackstift som BMW erbjuder!

/magnus
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Färg finns att köpa från Alpina men den är ruggigt dyr. I motorutrymmet står vad färgen heter med liten text nedanför sonderfarbe eller vad det nu står på lacklappen. Vet detta eftersom jag lackade min takbox i Alpinablått till min B12'a...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Tacktack för svaret! Men bara så att jag fattade rätt, det fanns alltså inget alternativ till att köpa färgen från Alpina eller? Dvs du gick och beställde din Alpinafärg till takboxen direkt från Alpina?

En annan fråga, beroende på ovan, är om det finns någon form av Alpina-återförsäljare här i sverige eller om man går till BMW eller om man beställer direkt från Alpina i Tyskland?

tack ännu en gång för hjälpen!
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Jag köpte min färg på sprayburk på Bmw(Borgs bil) efter färgkoden i motorummet (Montrealblå).
Annars finns Spotpaint i Ulvsunda industriområde,där är dom riktigt duktiga på att fixa rätt kulör.
Mvh Dic.
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Glömde bort:www.Jarlsbilservice.com är Alpina återförsäljare,ligger i Helsingborg.
Mvh Dic.
Perfekt! skall absolut kolla upp alla tre förslagen men eftersom det främst är 2k-lack jag söker så låter Spotpaint som det ställe jag kollar med först!

Tack så mycket

//magnus
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
filthy;
Nej, färgen har ett namn och Sikkens har den på samma namn som står på din lackskylt. Jag lämnade min takbox till Sollentuna Billackering...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.