|
|
|
|---|---|
|
Har inskaffat mig en BMW 525i E39 2001, och jag har några planer på den bilen som jag tänker göra och det är 1, Navisystem 2, M5-speglar Jag har lite problem med navisystemet. Finns det någon i Västra Götalän (Skaraborg) som kan eftermontera navistystem åt en för en rimlig peng? Hör gärna av er isf! | |
Mattias_johan |
Vet inte hur det är på 01:orna men alla har inte kabelhärvan framdragen och då blir det nog ganska stora problem. |
|
Mattias_johan, nopde de är ingen kabelhärva dragen.. |
|
|
Hej, Inga bilar har kompletta kabelstammen framdragen om de ej har Navi. Dock är det så att många av de senare E39orna även saknar ibus och hastighetssignal i bagaget (beror på om bilen är utrustad med cd-växlare, hifikit, stor färddator etc), men det är lägg att dra och ganska få kablar. Tänk dock på att bilen bör ha "OBC = High" för att få full funktion med navigator och färddator efter uppgraderingen till navi. /Andy |
|
|
Beolink, bilen har ingen cd-växlare. hur vet man om man har den stora färddatorn? vad är OBC? ;D |
|
|
Hej, Om du har en bild under hastighetsmätaren som visar vilka dörrar som är öppna så har du lilla färddatorn. Om det istället står i text under hastighetsmätaren vilken dörr som är öppen, så har du stora färddatorn. OBC = High är stora färddatorn /Andy |
|
|
hejsan, är de ingen som vet nån som eftermonterar navigatorsystem åt en? nån finns de la? är glad för alla svar !! mvh daikini Kör tills du dör =) |
|
| Bmw kanske?? | |
|
bmw här i skövde gör inte det :S Kör tills du dör =) |
|
|
Lustigt om inte en auktoriserad BMW-verkstad skulle göra detta jobb, men var beredd på en saftigt prislapp, kanske 20´och uppåt. Det finns någon enstaka som lyckats få tag på kompletta system och även monterat själv men det är en hel del jobb. Jag hade tveklöst satsat på en bra navigator av de modeller som säljs, ex.vis TomTom eller Garmin. Klart mycket mera prisvärt än en originalmonterad. FP |
|
|
folke, bmw i skövde gör inte det för att de tar sån tid och kostar mycket. jag är mer ute efter att nån privatperson fixar de åt mig. själv klart får han hjälp! !! Kör tills du dör =) |
|
|
pengar menar ja! sorry Kör tills du dör =) |
|
|
Hej Daikini, Jag kan guida dig om hur du gör för att montera systemet och hjälpa dig när du fastnar, men jag kan tyvärr inte erbjuda mig att göra det åt dig. /Andy |
|
|
Hej Daikini, Jag kan guida dig om hur du gör för att montera systemet och hjälpa dig när du fastnar, men jag kan tyvärr inte erbjuda mig att göra det åt dig. /Andy |
|
|
|
|
Beolink, tack det vore schysst. för jag vill helst göra arbetet själv. så man lär sig lite ochså. sen får jag hjälp av en kompis också, han är bil kunnig.. finns de nån guid som man kan ladda ner som vissar med bilder o text hur man gör? de är till en BMW 525i E39 -01... helst svensk text om de går Kör tills du dör =) |
|
|
Skicka mig ett mail med din adress så skickar jag en PDF med rätt anvisning. Har du touring eller sedan? Vilken navdator har du? MK1, MK2 eller MK3-4? Har du stora färddatorn? /Andy |
|
|
aiight, har skickat nu Kör tills du dör =) |
|
|
Om bilen redan bildskärm bör det vara ett hyggligt enkelt jobb, har den däremot inte bildskärm än blir det lite krångligare. Mvh Björn |
|
|
balmgren, den har ingen bildskärm. ska beställa allt från tyskland snart;P eller i sverige om jag hittar med alla delar Kör tills du dör =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.