AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
979

BMWs varumärke svagare än toyota, GOOGLE störst!

sc
217
scalare
325 coupé -07
Länk

Lite kul läsning om hur varumärken står sig!

BMW hittar man på 14onde plats.
Paap Reeder
... tycker jag känns mycket bra.

BMW är ingen gemene mans dussinvara.

Toyota är som Vino Tinto ... alla sörplar det i sig utan krav.

Aberlour - Pure Single Highland Malt - är en rökt skotsk whisky som bara köps av kännare ... en äkta Toyota ägare kommer att drabbas av ofrivillig bajsavgång om vederbörande skulle sätta sig i en BMW och trycka fullt.

MVH /// Paap R
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Jag saknar Ferrari.......
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
google ?
Länk

///MVH Hasso
Länk
Jag vet inget om undersökningen/det undersökande företaget, men att Google hamnar före BMW är inte så märkligt. Många Googlar istället för att söka efter information med väldigt få BMWar istället för att köra bil.
Coca cola kommer före dom perignon (var väl inte ens med i listan). Det handlar snarare om igenkänning än exklusivitet.
Fin googlelänk, dock lite svår att använda eftersom även söktermerna hamade segnälkab. Så träffarna för BMW blev mwb. :)

Mvh
Mikael
sc
217
scalare
325 coupé -07
Vet inte vad som framgick genom mitt inlägg, men jag är inte på någotvis förundrad över hur google kan vara större än bmw osv.

Men det är helt klart en kul läsning! Och visst känner jag att litan helt klart stämmer in.
scalare: Sorry, ser att mitt inlägg kan tolkas så. Det var snarare jag som filosoferade kring varumärken.

Mvh
Mikael
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ferrari är väl inte med eftersom det inte är ett eget företag?

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau
Jag vet att Mercedes var det mest kända bilvarumärke för några år sedan, undrar om dom inte var på tredje plats eller liknande efter Microsoft och Coca Cola. Dom har tappat sedan dess.

Flåklypa
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Ferrari rasade väl ur listan när "Tjock-Steffe" behagade att dela på en Enzo...

Bosch, SKF, Shell..........
bmw behöver en mittmotor bil a la lambo muricelago och då tror ja att bmw hamnat ännu högre upp på listan
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Det är i alla fall tydligt att undersökningen är amerikansk. Jag är helt övertygad att inte många här vet vad China Mobile, Starbucks, ICBC, NTT DoCoMo och Verizon Wireless är för något.

Re
111
Rert
e39 523
Powerfull Brands? Fattar jag det fel om jag tolkar som dyrbaraste företagen, förstår varken hur google ska va mäktigt eller dyrbart, är väll bara en söksida
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
rert - google är riktigt dyrbart... typ enda företaget som kan konkurrera med microsoft i IT-djungeln...

och pengar är ju som bekant makt!
med tanke på att google köpte upp youtube för några miljarder så är nog företaget värt en hel del.
Re
111
Rert
e39 523
Kanske är okunig inom databranchen men vart får de sina inkomster ifrån om de e så pass att de spöar företag som coca cola och McDonalds?
Vad är det överhuvud taget?
Det är inte frågan om hur mycket företagen är värda (mäts enklas via börsvärdet) utan själva varumärket (företagsnamnet). Naturligtvis är detta skattningar/gissningar (eller möjligen differensen mellan börsvärde och eget kapital/anläggningstillgångar) eftersom jag har svårt att tänka mig att någon skulle betala 25,7 miljarder USD för namnet BMW. Iofs var det ju vad VW gjorde för några år sedan då de köpte RR, men tydligt glömde bort att läsa avtalets finstilta text och endast fick tillgång till varumärket en kort tid, och i själva verket endast köpt varumärket Bentley medan BMW efter en övergångsperiod blev faktiskt ägare till RR-s namn och anläggningar. Minns tyvärr bara fadäsen i stora drag det var ju ett tag sedan den inträffade.

Mvh
Mikael
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
rert - en enkel jämförelse kan vara att det kostar sjukt mycket mer att annonsera i tv4 eller DN jämfört med att köpa en meny på McDonalds... om du då kikar på hur många konsumenter som besöker googles sidor dagligen jämfört med hur många som läser DN eller kollar på let's dance så kan man ju räkna ut att det ligger en hel del pengar någon stans...

kika gärna på "sponsrade länkar" nästa gång du googlar!
Det brukar alltid vara nån förståsigpåare som kläcker "Det märks att det är en amerikansk undersökning"... Exakt hur stort är China Mobile i USA? Hur många amerikaner känner till Barclays, ABN AMRO eller ens Vodafone (förutom att de sponsrar en del sport som sänds i amerikansk TV)? Jag bara undrar. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.