|
|
|
|---|---|
| ska börja plugga på högskola och funderar på att byta min 320 mot en 1-serie främst pågrund av ägarkostnaderna och förbrukningen...hur är dem tidiga årsmodellerna av e87??? vilken motor ska man satsa på??? har hört att 116 inte är så bränslesnål som den borde vara.... | |
|
Då tror jag 118 drar mindre bränsle än 116. Vi hade en 120 bensinare förut. Den låg på ca 0,78-0,82 vid blandad körning. 118 ligger något under 120. Mvh Jonas |
|
|
Jag bytte min 320Ci-01 mot en välutrustad 116i-05 och är mycket nöjd. Driftskostnaden är klart lägre, (förbrukning och inte minst försäkring); jag kör min på 95 oktan och snittar 0.73-0.78 (jag kör ca 70-30 landsväg/stad i storstockholm) . Om totalkostnaden är i fokus är ju 116 det självklara valet då inköpspriset är betydligt lägre än de "hippare" 120 (för de första årsmodellerna (04,05) är ju 118 en sällsynt variant beroende på prissättningen, vem betalade 20-30k för 14hk extra jämfört med 116?) Vill man köra snålt och ekologiskt ska man nog satsa på en diesel, själv siktar jag på en 3-dörrars 118d så småningom. /EzyRider |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.