|
|
|
|---|---|
|
Vet att vid tidigare nybilsköp hos Audi så bjuder dom gärna på 3-6 månader gratis försäkring eller 12mån för 500kr. Har BMW något liknande erbjudande? Funderar på att köpa en 120d -07 och det vore ju fint ifall man kunde få lite gratis försäkring tillsamans med den skattebefriade 120d (6000kr) i 2år+. | |
|
När vi köpte en beg. BMW från BMW Group Göteborg så ingick 3 eller 6 månaders försäkring på BMW Original försäkringar i köpet. Sen kunde man köpa till lite extra tid för en struntsumma. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Ny bil har ju garantier så du behöver bara halvförsäkra bilen. Plus att BMW kör en drive nu, om du beställer en 120i eller 120d och väljer till M-paket så får man 50 000 kr i rabatt, vilket inte är fel. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Bilen jag funderar på att köpa är en 120d med M-paket och diverse utrustning dock inget överdrivet och finns på lager. Priset är satt på 281.000kr. Vågar man pruta mer, eller är det bara att hosta upp 281.000kr? Funderar på att försöka pruta ner till c:a 245-255.000kr och på det få lite gratis försäkrning. Isåfall köper man bilen direkt då 281.000kr känns för mycket för en sådan bil även då M-paket ingår. Om man betalar 260.000kr, vad kan man förvänta sig att få för bilen i höst eller våren 2008? Har problemet att jag byter bil varje år. |
|
|
265 000 fick jag bud på (grund utr) på en 120dM. Levtid 10 veckor hos Group Göteborg ________ Bilblogg: Länk |
|
| Be om att få "Folksam körklar" så får du ett halvår för runt 500 kr. Tror det är 3-4 kr om dagen. Det är alltså inget BMW bjussar på utan drives som försäkringsbolagen kör. Jag kunde välja mellan 3 månader gratis från Trygg Hansa eller 6 månader för då 4-500 kronor när jag hämtade ut min bil förra veckan. | |
|
Fri försäkring hos bilfirmor är ingen förmån som bilfirman bjuder på, det är istället ett enkelt sätt för försäkringsbolagen att locka till sig nya kunder i samband med att en föräkring ändå skall väljas till den nya bilen. Detta görs ofta i sammarbete med handlaren. När väl gratisperioden gått ut är det väldigt många kunder som av bekvämlighet stannar kvar och betalar den vanliga standardpremien. På så sätt har alltså en ny kund knutits till bolaget :-) Jag fick 3 månaders gratis försäkring via BMW när jag köpte min 320 för 2 år sedan. Hade jag valt att finansiera bilköpet via BMW Finans hade jag fått ännu längre gratisperiod. Dessa erbjudanden brukar förekomma hos de flesta bilmärken idag. Du bör absolut kunna pruta på en bil om det rör sig om köp utan inbyte. Du gör det lite för enkelt för försäljaren om du bara slantar upp stålarna som de begär utan att ens försöka dig på en prisförhandling. |
|
|
Fick 6 månaders gratis prova på försäkring från BMW Original. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.