AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
469

vad ska jag ha för filter för att få ett ballt ljud? e36 318i

jeppe_L
nån som har nåt tips? och var ska ajg köpa det?
Jag monterade själv ett K&N-filter i min gamla bil(318cab E30 med M40-motorn)och märkte ingen som helst skillnad men BMC-filter ska tydligen ge ett mysigt insugsljud.
Har BMC dubbelkonat på min, men nått värre ljud vet jag inte om det blev, lite men inte mycket.

Patrik L
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
K&N RC-2960(Rampipe) skall du använda. motornord.se(gå in o kolla)
Filtret är ganska stort, räcker för upp till 400hk.
Tro mig, du blir nöjd med ljudet. Är inne på mitt andra filter nu pga att jag försökte starta bilen med en plastpåse runt filtret efter en motortvätt, hehe.

mvh Andy

jeppe_L
okej.ska kolla upp det...
ett öppet filter låter ju givetvis mera, prova köra utan luftburk så förstår du vad jag menar.. inte så hälsosamt för motorn visserligen.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
jeppe_L
var på sidan hittar jag det? hittar inget med det numret
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96

motornord.se, Motorsportkatalog, Innehåll(längst upp till vänster), K&N, Rampipe, så skall du hitta det.

mvh Andy

Hur är det med sportluftfilter egentligen, har hört att de släpper igenom mycket mer smuts än vad som är nyttigt för motorn. Har därför avstått från sportluftfilter både på hojen och bilen.

Någon som vet mer om detta?

Fredrik M - Z3 2.8
Om det är ljudet ni är ute efter så borra ett 30 tal 10mm hål i burken. Vips så har ni ljudet ni är ute efter. Se till bara att borra dem från motorn så värmen inte kommer in!

325Ci
jag köpte ett JR Open ait filter (konfilter) på www.nfs.nu kostade 525:- till min bil..o låter hääääärligt =)

Sågade upp håll i brorsans luftburk...
Låter j-kligt rått nu. :)
Såga på rätt sida om filtret bara.
:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.