|
|
|
|---|---|
Transocean |
Har irriterande kast i två av mina sommarfälgar. Har tänkt att köpa nya däck då de som sitter på börjar bli utslitna, men vill inte åka med vibrationer. Har hört att alufälgar kan renoveras. Men jag förstår inte riktigt hur kastet fås bort vid en renovering? Hur kan en orund fälg bli rund igen? Mina fälgar är inga skruvfälgar kan tilläggas. I tillägg är dom lite kantstötta. Hur fixas det? Med spackel eller? Kan det bli bra? Om dom nu mot förmodan går att fixa vill jag även få dom pulverlackade. Gärna svarta med lite inslag av guld kanske! Vad skulle en sådan operation kunna kosta för fyra stk. 8,5 x16 kantfälgar? Kanske lika bra att köpa fula men nya Biltema 15" för 500 kr stk. och montera 205/65/15 däck för komfortens skull? Juha |
|
Köp BMWfälgar eller från någon annan kvalitativ tillverkare; BBS, OZ, Hartge, AC Schnitzer, Alpina något annat är att be om problem dom 18" RC jag har på en 540i är undermåliga, dom byts ut mot en omgång 17" Krysseker från senaste M-packbilen när dom 18" M-Parallell jag köpt från ebay dyker upp, så snälla köp BMWfälgar. Stephan |
|
|
SMT, Svensk Motorteknik i Umeå riktade min "ovala" Alpinafälg för ca 400:-. Nu som ny! |
|
|
Håller med Stephan735i. Köp hellre begagnade kvalitetsfälgar och rikta dom vid behov hos ex. SMT. Med lite tur kan du för samma peng som biltemafälgen kostar köpa "riktiga", begagnade fälgar, som är väl värda att renovera. Sextrettifemman Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.