AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.078

Sicken go bil!

Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Hej alla Z3 ägare!

Vilka goa bilar ni åker!! Köpte en Z3 2,8 -00 igår och averkade de 62 milen hem i ett nafs med ett stort löjligt flin i nian hela vägen hem! Inte bästa vädret idag direkt men helt ok för en tur nercabbat men risk för regn men man övar väl upp snabbheten i uppcabbning antar jag. Efter jobbet skulle jag byta till sommardäck på 525an och ta en liten provtur med nya skivor o dämpare runtom....vilken besvikelse....inga sportstolar och betydligt sämre "känsla" än i Z3an....men det är väl så det ska vara....525an blir vinterbil och när man behöver dra släpvagn eller vara mer än 2 som ska åka!

Synd att man inte upptäckt Z3 tidigare men ska njuta desto mer nu när tillfällen ges!

Gasa lugnt nu i veckan med alla knektar ute ;)

/Pane
Ba
75
Ballder
Z3 2,0 -00
Grattis och välkommen till gänget där alla är lite blåsta i huvudet. Är man det inte innan så blir man det, för det är så himla gött att åka nedcabbat .
Lycka till med Z:an och ha en trevlig sommar
Mvh.Ballder

gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Mycket trevligt med fler Zor ute! Kolla länken nedan om du är sugen för en Z-träff i sommar! Mvh

Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Ballder: Tack för de. Ska bli gött o blåsa ur skallen lite ibland.

gunsnroses: Har noterat erat initiativ och ska fundera på det och se om det passar in i mitt schema.

Till alla Zor: CruiZa lugnt i sommar!!

/Pane
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
grattis till bilen och välkommen i gänget! jag har kört och åkt z3 i åtta år (nionde sommaren i år...) och har inte tröttnat än :)
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Får hoppas på det bästa då! 62 mil är inte lite att köra, så du borde orka ta dig ner hit då det omöjligt är längre än så till Malmö, om du nu inte bor i lappland förståss :)

Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
gunsnroses: Det Är faktiskt lite längre än 62 mil till Malmö för mig då jag huserar i Borlänge. Bilen köpte jag i Eslöv.

Har glidit runt i Zan med 13-åriga dottern som passagerare idag och jag tror tammetusan att hon sover med ett ett stort flin nu!

Är det ingen Z-träff i mellansverige nån gång?
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Masten: Tack för det. 8 år med samma bil.....imponerande! Jag börjar förstå (efter bara 2 dagar med bilen) att den ursprungliga planen på "en sommer eller två med Z3" kan bli svår att hålla sig till. Känns just nu som att Zan bara skapar mera begär men det gör inte så mycket :)
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Vänta bara till helvetesvintrarna. Man sätter sig i bilen och låtsaskör som en tok :)

Att det är långt för er som bor där uppe är redan taget.. Jag vet själv vilket jobb det blir att ta sig uppåt. Ordna gärna en träff i mellanlandet också, jag kommer!

---
Z-träff i Malmö 6 Juni
Länk
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Jag kan också tänka mig åka några mil norrut ifall det blir z-träff.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.