AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.308

Krompipor, slip-on's, vart?

Sida 1 av 2
Skulle vilja ha slip-on's krompipor till min 328'a, men det finns så många olika budget-märken med olika passform.

Jag undrar helt enkelt om någon har införskaffat ett par krompipor som de kan rekommendera! Ni får gärna komma med prisuppgift för vad orginal skulle kosta på BMW-verkstad också, ifall dom har såna och ni har den infon!

Mvh,
Peter
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
BMW har pipor till avdasrören, inte så dyra, men jag minns inte hur mycket de tog för dem.
Aah okej, det känns bra att veta, alltid ett säkert kort! Tyvärr har jag 6 mil till närmsta BMW återförsäljare och väldigt ont om tid. Ett postorder företag vore toppen, förutsatt att någon kan komma med en bra recention gällandes deras krompipor! :)
Hej!
Ja införskaffade orginalen för nån vecka sen.. 420:- inkl. för två då..

Passade som en SMÄCK och ser läckra ut..

m.v.h
Tomas
Oj, det var förvånansvärt billigt! Får hoppas dom tar samma hos min återförsäljare i Luleå, då är det inget snack om saken! :)
Jag köpte idag till min 325i -04, 374:- inklusive moms kostade det. Väldigt billigt, iofs fick jag 11% BMWCS-rabatt.
341
Völund
E46 BMW 328IA -99
Köp original vet ja, perfekt passform och ack så snygga.

//jonas

"Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW"
var själv inne idag hos min bmw återförsäljare efter att ha sett denna tråden. 420. kommer nästa vecka. naajs :)
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Detta låter intressant!

Någon som har en bild på hur det ser ut med dessa "slip-on"?

/JD
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Så många gånger man förvånads över priserna på BMW´s orginaldelar. Jag köpte GT-läppen igår och tyckte den var riktigt billig (626kr), även en E46 coupe "vinge" köptes för 1125kr (plus tejp 85kr), har sett dem säljas på internetsidor för 999kr eller dyligt, då är det plus frakt vilket slutar till samma priser. Men jag köper då hellre orginaldelar än piratgrejjer med varierande passform.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,kom på att det inte är hela läppen, det är mellanbit till GT-läppen,, så det kostar väl en del till för att få den undre delen också.
Nu har jag beställt dem, de skulle komma i mitten på nästa vecka! :) Prislappen skulle landa på strax under 400kr.
Jo
292
JohanD75
Finns ingen som har bilder på en E46:a med "slip-on"..?

/JD
Visa användare
26
Johan87
M535i -85
318i Touring -92
har de även till äldre modeller? vet inte om de var kromade original men skulle behöva ett par till min m535 e28. Fast det är väl bara mäta dimensionen på röret.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Här är en halvtaskig bild på en E46'a sedan med "Slip On". Jag kan ta bättre bilder imorgon när de är rena.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk
Jo
292
JohanD75
Tackar!

Ser ju bra ut det där! Får åka till BMW och beställa hem ett par.

/JD
Nu finns en bild på mina kromhylsor i mitt galleri också. Visar hur det ser ut till M-sport II.

Länk
pu
547
puiu
330i-03
heltsonika.vad är för plåt som hänger över nummerskylten.

alex
Visa användare
26
Johan87
M535i -85
318i Touring -92
puiu: Om man bor i sthlm så fungerar de utmärkt mot trängselskattskameror ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.