AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
854

Xenonljus till E90

Nu är det så att jag har hittat exakt två bilar jag vill ha men ingen av dom har xenon. Går det att konvertera? I så fall var? Pris? Då menar jag hela strålkastarsatser, inte "fake" xenon. Ringde BMW o kollade, säljaren visste inte riktigt men sa att det skulle kosta mer än det smakade.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Fick precis tillbehörskatalogen -07 för 3-serien. Där finns xenonljusen med i listan, men utan prisuppgift och beställningsnummer. Det enda som står är "Mer information om hur du kan utrusta din bil får du hos närmaste BMW återförsäljare" och "endast i kombination med strålkastarrengöring" som kostar 1650 kr om du inte redan har det.

Tror inte att ÅF vet så mycket mer än det som står i katalogen. Kanske behöver du kolla med din NÄRMASTE återförsäljare för at få reda på något :)

Kanske inte så mycket hjälp, men det verkar onekligen inte vara riktigt klart som tillbehör för eftermontage.

/ElakaKatten

Hmm..ok. Borde ju gå att köpa men frågan är ju till vilket pris?!? Nån nämnde ett pris på ca 10 000 kr per lykta o det e det ju inte värt
Det finns ju färdiga kit från BMW för eftermontage. Det borde väl inte vara så svårt för säljaren på BMW att kolla upp vad dessa kostar?

Till E46 kostar det 10600:- på stylabilen.se (original BMW alltså). Kolla med dem, de kan säkert ta hem kitet till E90 också.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kolla ebay.de, det finns säkert någon som bytt ut sina xenon, mot adaptiva xenon lampor.

Dock måste du ju ha nivåregleringen också för att det ska vara lagligt.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.