|
|
|
|---|---|
|
Dyrt tillbehör,men har någon beställt detta tillbehör som sägs ska kosta 20000kr i div biltidningar ,men för att få detta på t.ex E60 så måste man också beställa Navigation vilket fördyrar rejält.. Nåväl>>>Någon som t.ex har en vagn med detta och kan berätta för o nackdelar. Mvh Janne. | |
|
Kanske någon iaf provkört en E60 med night vision installerad? Kul om någon skulle ha lite "feedback" på frågan :) Mvh Janne. |
|
|
Jag har provat Förenade Bils demobil (antagligen såld nu) med Night Vision. En verkligen kul upplevelse! Till och med i dagsljus kan man tydligare urskilja personer/hundar/annat levande som utstrålar värme. Men det är inte värt 21.900:- extra. Och dessutom, hur tror du det funkar när det sitter snöslask på linsen... :-( ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
Den dagen BMW ordnar så det kommer upp i HUD displayen, så är det ju ett häftigt tillval. Men som det är nu, då naviskärmen tas över, så man får sitta och kolla in i mot mitten av instrumentbrädan är det inte något att ha. Mercedes S-klass har en cool lösning på detta :-) Jag hade valt ACC (Active cruice control) istället för de pengarna, det är häftigt på autobahn! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ok...Tack för input :) Farsgubben har beställt en E60 med detta tillbehör "night vision", får väl se om det bara är en "plojgrej" eller ej när man väl har fått testa detta själv... Vilket dröjer ett tag.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har provkört NightVision på Bosch's demobil (ej BMW, men samma system), och blev mycket imponerad. Huruvida det är värt 21kSEK kan man väl diskutera, men jag skulle nog säga att kör man mycket i mörker skulle man nog ha vettig användning för NightVision mer än Navigation. Att man bara kan välja NightVison om man också väljer Navi förmodar jag beror på att systemen delar på samma bildskärm? Mvh. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.