|
|
|
|---|---|
|
Fick nedslag på besiktningen på handbromsen... Plockade ner skivorna och såg att allt var helt upprostat både insidan av skivorna och backarna. Så det har jag nu bytt, Men hö sida tar ej ändå, verkar som att wiren har kärvat fast, den kostar bara 185:- men bmw vill ha 2400:- för att byta den så det måste vara mycket jobb eller? Någon som bytt och kan ge lite tips? För det finns väll ingen separat justering till varje wire? Jag har redan justerat den innuti trumman så det är som det ska. | |
|
Hej, På e34 finns det justeringsmöjlghet av wire vid själva handbromsspaken samt bak vid trummorna. Kan tänka mig att ingen av justeringara skall gå i botten för bra funktion. Kanske samma på e38. Mvh Tomas |
|
|
Hej, Jag tittade i TIS och som jag tolkar instruktionerna, så går det en wire från pedalen till ett skarvblock någon stans ovanför framför bakaxeln. Där delas den upp i en höger och en vänsterwire. Den vänstra har en längdjusterings nippel. För att nå upp till skarvblocket är instruktionen att demontera avgassystem och värmesköld. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.