|
|
|
|---|---|
|
Äntligen har jag gått och köpt mig min drömbil: En BMW och en härlig BMW är det, en 323 - 97:a Läste lite i specifikationen och märkte att det är 2494 cm3 (2.5 liter) motor. Trodde at det skulle vara 2.3 liters i 323:orna, vad är det annars för skilnad mot en 325 ? | |
| Jo förresten, kan någon tipsa om några bra (nogranna & inte allt för dyra) service verkstäder etc. i Göteborgsområdet ? | |
|
Välkommen i "gänget"!! Danne |
|
| Kollade just modellguiden här på bmwpower, 325 finns ju inte ens för -97 (inte enligt guiden iallafall). Annars är skillnaden att 325:an hade 193 hästkrafter och bättre vrid, om jag inte minns fel. Attans fin bil du fått tag i hur som helst. | |
| Serviceverkstäder ja, förutom BMW Group i Mölndal så finns det Wölkes i Högsbo (som jag själv brukar använda eftersom jag bor rätt nära) också har jag hört att Göteborgs Bilservice i Partille är bra också... det två första vet jag är auktoriserade och jag tror att även den tredje är det... när det gäller pris tror jag Göteborgs Bilservice är allra billigast, men när det gäller service och att ställa upp utan att ta betalt har iallafall jag väldigt goda erfarenheter av Wölkes... | |
| Skillnaden i mellan 323 och 325 ligger INTE i vridmomentet samma 245nm därimot har 323 en annan vridmomentskurva . Det är samma 2.5 motor i 323 som 325 dock är 323 strypt vilket gör att effekten landar på 170 hk gemfört med 325:s 192hk . detta på verkar dock inte prestandan mycket mer än att man tappar ca 3 km/h i topphastighet. | |
|
Välkommen Peter, underbar sida som du snart inte kan vara utan:) //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
Dino |
Vällkommen Peter . BMW when you love to drive :P M-MotorSport |
M5forever |
Anledningen till att dom slutade kalla bilarna 325 för stunden var att 328 skulle vara för snarlik, 325=192hk mot 328=193hk. Därför kallades 2,5 liters motorn 323 och modifierades ner till 170hk. Mvh Mr Jim |
Jompa E |
Bara nyfiken.... men vad är modifieringen av en 323, tillskillnad mot en 325? Är det bara elektroniskt ?? /Jompa E36 cab |
|
Troligen har de bara bytat 5:an mot en 3:a på själva dekalen. ;-) P.s Hade en 323iC-96, HÄRLIG maskin! Grattis! //Kungen Af Malmö |
|
|
Insuget är lite mindre på 323 men effekten är enligt en del mätningar jag läst snarare 180 än 170... sen är det ju aluminiumblock o extraktor som i 328 hej o hå |
|
|
Tjena Stora skillnader på bl.a vridmomentskurvor o effektkurvor mellan 325 o 323 kolla på www.hs-elektronik.com så finns kurvorna där. Gällande service GBG området så finns även BAVARIA HB i västra frölunda 031-473500 Bra service/bra pris. MVH ME |
|
M5forever |
Simca 323 har 170hk, trust me! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.