|
|
|
|---|---|
| Styret går inte som den ska, ibland så bara stannar den upp och då går det inte äns att svänga. Vissa säger att det är servopumpen o vissa säger att jag ska byta servooljan. Någon kanske ge något tips. tacksam =) | |
| hej på dig! tror du åker på o byta servopumpen.hur ser oljan ut,ser den fräch ut? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lär inte vara några större problem, underifrån. Luktar oljan illa, brun ?? ?? ingen som blandad olika oljesorter (finns 2 som absolut inte får blandas vanlig ATF röd eller Pentosin CHF-11S grön) Sug ur den gamla oljan ur burken och fyll på ny av rätt sort, gör det några gånger med körning i mellan. Blir det inte bra så är det nog pumpbyte som gäller. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har nåt konstigt ljud från min servopump, det låter precis som om nån metallklump åker runt i systemet. Men endast när bilen är kall. Och när jag läser hassos inlägg blir jag lite fundersam. Min servoolja var röd och jag fyllde på med CHF-11S (grön). Dumt, jag vet men vad är det som händer när man blandar oljorna? |
|
| Svar nej. det är inte svårt. du bör kolla upp att den sitter fast ordentligt. hade på min 540 att de rallat upp skruven längst ner. muttrarna åxå rallat upp så den var "lite lös" då fick jag samma ljud osm du beskriver.. | |
| och ska du byta olja... så har du en avtappningsskruv nere på pupmen bara öppna och tömma låt det rinna ut. och öppna locket till servobehållaren.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.