|
|
|
|---|---|
|
Hej jag står i ett dilemma och vill köpa bil och i många fall saknar jag Harman kordon ljudet som är ett måste enligt mig. NU undrar jag BMW Vänner om man kan bygga in Harman-kordon ljud från orginal och vad innebär det för kostnader ? Går det överhuvudtaget ? Hifi ljud samma sak som Hk ljud ? på nyare E46 ? BMW FOR LIFE | |
|
Ursäkta jag inte svarar på din fråga... Jag har Harman Kardon och det är faktiskt inte mycket att hänga upp i julgranen. Det blir nog inte så svårt att byta ut orignalhögtalarna och stoppa i något som låter bättre än Harman Kardon. |
|
|
Kan svara på din ena fråga, HiFi-ljud och HK-ljud är inte samma. Olika system, men som delar den egenskapen att det är trevägs system i framdörrarna. Så om du vill ha HK-systemet så är det ett måste att utgå från en bil med HiFi-systemet, annars får du byta dörrsidorna också. Men mitt tips är som föregående talare att byta till något av eftermarknadssystemen, eftersom de inte ställer lika stora krav på vad som sitter i bilen från start. Lycka till! Mvh/ Niclas |
|
|
okeej.. men jag tycker att hk ljudet är tillräckligt bra för mig så tt säga inte bästa basen men bra ändå. SÅ om man vill bygga om från hifi paket så är det bara att byta högtalare och steg om jag förstått rätt ? Kostnad i så fall ? Om man inte har det så får man byta dörrsidor och rubbet ? kablage också ? kostnad ungefär ? BMW FOR LIFE |
|
|
Bygg inte om till H/K, mina H/K-grejor har åkt ut för länge sen pga att de helt enkelt låter skit. Köp eftermarknadsprodukter, bättre och troligebn mycket billigare. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.