|
|
|
|---|---|
| Har en e34 nu, men tycker mer och mer att e28:orna känns mer "classical" och har mer karaktär. (Även om e34an absolut inte behöver skämas för sig) Så jag funderar på att "byta ner mig". En sak jag undrar över är förarutrymerna, framförallt benutrymmet. Är det avsevärt mindre på den äldre bilen? Kan man också ställa lutningen på sitsen på e28an. Den inställningsmöjligheten upskattas mycket av långbenta förare som jag på e34an. | |
| Jodå, lutningen på sätet går att ställa in. Helt ok med fotutrymme, dock lite lågt i tak. | |
rsarits |
Det beror helt på vilket säte bilen har, det finns, precis som på E34, en hel del olika stolar. Det går faktiskt att med lite modifiering montera E34:s framstolar i E28, det gjorde jag på min 528-84. |
|
Jag tycker nog att bägge är ok i framsätet men bägge är undermåliga i baksätet när det gäller utrymme. Min Passat som räknas som en mellanklassbil har bättre pats i baksätet än BMW och det gäller även E39 |
|
| Däremot har inte e28an ställbar ratt kan jag tänka mig? Det kom väl först på e34an -93. Folk var kortare förr, det märks tyvärr på bilarna också... Jämför t.ex e30 med e90! | |
|
En del hade ställbar ratt, iaf min 518is. Är också förälskad i E28. Ska köpa en igen fast med en roligare snurra. 518is bjussar inte på mkt körglädje. En 528 eller 535 i bra skicka skulle vara najs. |
|
| Den har ju sån karaktär, råare i orginal från fabrik får man leta efter! Skulle vilja hitta mer fakta på vilka modeller som har ställbar ratt/sits. | |
| klart du ska ha en e28! jag har ställbart säte (sportstolar) men inte ställbar ratt. det är nog inga problem att få plats om man är lång. kan bli lite trångt benutrymme bak kanske. Men det drabbar ju inte dig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.