AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
421

Passar fälgarna?

mikemano
Jag tänkte beställla nya 18 tummare till min bil. Min fråga är om man får plats med 265/35 bak och 235/35 fram utan att det tar i någonstans? Har någon erfarenhet av detta och kan jag sänka bilen efter detta däck byte utan att det tar i???
vad är det för et på fälgarna?

jag har mätt med rondell 58 på min, och jag kommer fram till att det är välldigt tight där bak, både på in och utsidan.

blir väl valsninga av skärmarna när jag väl köper.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
265 skall normalt inte passa utan något ingrepp på en E34... räcker förhoppningsvis o knacka in vecket på skärmkanten.. om den inte e sänkt en del, då blir det till o valsa om du har otur =( tänk på att en del däck har en skyddskant som gör dom ännu bredare än 265.. fram skall inte va några problem!

mvh Danne

390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen'
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
min farsa hade 275/40/17 ac schnizer split på sin e:34 touring 525 tdsa det var prcis så att det inte tog imot på insidan av chassit fick flytta balans tygnderna men 265 går det ganska riskfritt om man inte lastar för mycket.. jag kan tillägga att alla spana in bakdäcker på coop forum när vi stod där till och med en kostym snubbe gick fram och kolla bredden !!!

Mvh/ Daniel
vad är det för et på dom fälgarna då? ocg vad för bredd, för då kan man ju kolla om dessa passar exakt.

men med 275 på 10" fälg, så måste det väl gå att sänka om jag valsar skärmarna?

th
141
thorphedo
525 - 91b
Jag har 265/40/17 bak, Borbet A, ET 20 tror jag, sänkt 40 mm, o det är så tajt så du knappt kan trycka in en cd-skiva mellan däck o skärm.
Så det är bara tt prova, som sagt, fälgen bestämmer mycket.(ET)
är lite nyfiken, hur breda är fälgarna? 10"?

ska nämligen med ha på 265 på 10"are med ET19.

hur är det på insidan, har räknat ut att det kommer VÄLLDIGT nära en balk/länkarm på insidan av fälgen.

th
141
thorphedo
525 - 91b
10" bak, inga problem inåt, det är nog en 5 ,6 mm kvar innan det tar i, men utåt är det tight som in i helsike, mest när en sitter bak.
Alla 265 är inte likadana heller, vissa har mer bredd, stomme än andra,jag har G.Y. F1.
Bild finns i Galleriet.

MVH.Julius,Växjö
ok, men min är itne sänkt, dock ihopsäckad, men jag ska ändå valsa skärmarna, för jag vill ha 275 på 10" fälg, annars sabbar man väl fälgen mot trottoarkanter eller?

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
dannej, har du en tds, på min tog däcket i lite mot ljuddämparen som ligger o inkräktar en pytteliten bit i hjulhuset vänster bak... var små svarta märken på dämparen efter jag bytt hjul... detta var med 265 på en AZEV 10x17" fälg... så kolla upp hur det e med 275or, med lite osis kan du bli på o ha spacers, o då kommer skärmkanten o ta i ännu mer...

mvh danne

390Nm - oljebrännare! nu med 20" 'igen'
Länk
ljuddämparen går ju att fixa, i värsta fall får man ju banka till den med en slägga :o)

ska ändå fixa avgasysteet för det hänger dåligt, fundera rpå att sätta dit 2,5" eller nått...

men jag får testa vad som får plats..

th
141
thorphedo
525 - 91b
Tillräckligt med skydd mot trottoarkanter med 265 däck tycker jag.
mikemano
Har fått dit fälgarna men vissa problem uppstod bak! Skärmkanten tar i däcket vid minsta gupp..... Inpressningen på bakdäcken är et19. Bak fjädringen är nog ganska sliten då den såg ihopsjunken ut redan med vinter däcken ( 195/65-15 )på. Ska jag köpa nya orginalfjädrar eller törs jag köpa sänkning????? Tacksam för snabbt svar eller råd av någon...........

Mikemano
hmm, ok, samma problem jag kommer få då. för jag har samm inpressning.

men men, om man valsar skärmarna ska det väl gå? eller tar det i längre upp också?

exakt hur ser det ut med 265x35 på 10" fälg? klarar man fälgen från trotoarkanter?
skulle vara intressant om någon hade bild på det..

mikemano
Har nu satt på en sänkningssats 30/30. Och nu tar den bara i vid kraftiga gupp. Måste nog valsa ialla fall. Någon som vet nån som valsar i Dalarna??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.