AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.297

problem me cabben, får inte upp cab luckan manuellt

bi
2
bikerbooyy
325cab - 93
Hej
Jag råkade dra i handtaget under sätet och måste lägga in cabben manuellt i cab luckan. MEN FÅR INTE UPP CABLUCKAN DEN VÄRKAR VA LÅST?
Har 2 problem:
1. Cab luckan är låst fast jag dragit i hantaget under sätet som frigör motorerna extra hårt och kablarna i bagage luckan för att se till att motorerna är frikopplade.
2. Hur ser man om den andra motorn är frikopplad, det är ju lätt att se på den ena motorn som är längre in, den hänger lös? Den andra motorn ser jag inte och vet inte om den är frikopplad? Ser motorerna lika ut och var sitter den andra?

TACKSAM FÖR HJÄLP...Solen skiner...
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Den andra motorn som driver luckan sitter på vänster sida ungeför en decimeter framåt räknat från bakljusinsatsen. När den frikopplas faller den utåt och för att koppla in den igen stoppar man in handen och drar den mot mitten på bilen. Den fäster magnetiskt vill jag minnas.

Jag skulle gissa på att den inte är frikopplad.

Carl
bi
2
bikerbooyy
325cab - 93
fixat, tack Carl....Nej vajern för den andra motorn fastnar o är kort man fick me våld trycka ner spaken som vajern drar i för att motorn skulle låssna och då gick de bra o öppna luckan men sen skulle man dra vajern andra hållet för att trycka in motorn....trög vajer...TACK Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.