AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
781

Problem med automatlådan

Bu
82
Bumer2
Alpina B8
Som sagt har lite problem med lådan. När den är kall då lägger ut den 1:an växel när man stannar, man måste vänta en stund eller gasa lite för att den ska lägga in ettan. Samma sak händer med backen men det är ganska sällan.
Varför blir det så? Nån som kan hjälpa med råd och tips om vad ska jag gör< åt dett?
mvh // Bumer2

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
när gjordes automatolje + filterbyte sist?? kanske är dax för det...
rsarits
Dags att fylla olja!
Snarast!

Åtminstone beter sig min låda precis så med låg nivå.
Re
111
Rert
e39 523
När är det inte problem med en automat?!?! Byt till manuel så slipper du skiten!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Rert: Sällan som det är problem med automatlådorna. Varför ska man köra manuellt om man inte har en sportbil eller är snål?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Re
111
Rert
e39 523
ligger hela tiden trådar uppe om problem med automatlådor, vad man tycker är bäst att köra med är mångt om mycket en smaksak, det som talar för manuell (eftersom att du frågar) är minskad effektförlust till drivhjul, minskad bränsleförbrukning, framförallt på bmw med större motorer har du betydligt bättre andrahandsvärde på en manuell trots att man betalade 20k mer för aut:en när den var ny, och sen mitt personliga tycke är att det är drygt när något annat ska bestämma hur du ska växla, framförallt när du drar kärror, har tungt lastat m.m. men det är ju som sakt min egna smaksak
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Automatlådor nu för tiden krånglar inte oftare än manuella, faktiskt tvärtom till och med - 9 gånger av 10 är de mer driftssäkra.
Re
111
Rert
e39 523
Skulle vilja veta källan på den statistiken
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
Har bytt olja samt filter för 300 mil sedan, den gamla såg för jävligt ut, var helt svart. Kanske lådan är på väg att gå sönder??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.