AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.319

Komfortöppning - 330Ci Cab - 2004

Sida 3 av 3
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Har varit hos Perre på Per Larsson Bil och motorteknik i huddinge nu.
Han trodde att det skulle fungera att programera om bilen för fjärrcabbning, men han hade dock inte en susning om var man skulle börja leta.
Fanns inget i varken key-memory eller car-memory om just själva cabben.

Någon som har lite mera information om detta, något tips om var funktionen finns, och vad den kanske heter?!

Han skulle undersöka saken med sina kontakter, så skulle vi höras igen.
Men vore kalasfint om någon hade liiite lite mer information om just detta.

Om vi får reda på vilken funktion detta har att göra med, så löser Perre det.
Fanns dock så många saker att välja på, så vi skulle återkomma igen när vi fått fram mer infornation.

// C
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Utan att ha fått svar från BMW, lite surt faktiskt, har jag gjort följande konstaterande:

Med en nyladdad och fräsch nyckel fungerar det klockrent. Jag har en nyckel som jag tidigare haft som vardagsnyckel och med den fungerar det mindre bra. Kanske för att batteriet inte hiner bli fulladdat eller för att den helt enkelt börjar bli gammal och slö.

Så med en ny nyckel som är fulladdad fungerar det om man har rätt program i bilen. Men jag lovar inget :-)

Niklas

Fransosen
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Claymore: Jag misstänker att det är samma för e46 som för z4. Att man måste ha en modul för att kunna caba ner via fjärren. På Z4 går det i vilket fall inte att programera så att man kan använda fjärren. Det fungerar dock fint att cabba ner och upp med nyckeln i låset.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Som det låter på BMW, så går det att programera om bilen så den accepterar nercab via fjärr, men funktionen är numera avstängd i centralen som sköts från tyskland p.g.a klämrisken :(
Så det verkar som att det bara är ett mjukvarupill man måste fixa till.

Däremot verkar det inte lätt att ta reda på vad som skall ändras :(
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Undrar när dom ändrade det i så fall. Min bil levererades Maj-06 och jag kan cabba ner. Verkar ju nästan som att dom gjort lite si och så med fjärrfunktionen i så fall..

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Tror det kan ha lite med att den är såld i tyskland också.
Vet att man får cabba ner via fjärren där, men inte cabba upp, även detta p.g.a klämrisken.

Men men, vore iaf skoj å kunna klura ut detta, men de verkar som att man kanske går bet på det iaf :(
Blir kanske å köpa sig en modul som löser det åt mig istället.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Menar du att din är såld i tyskland och det är därför det inte går? Förstod inte riktigt med ditt sista inlägg. Om din är såld i tyskland så borde det ju gå alltså??

Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Precis, den är såld i tyskland, och det skulle inte förvåna mig om dom stängt av den funktionen helt p.g.a klämrisken där.
Vet att det förut var tillåtet att cabba ner i tyskland, men ej upp, så därför känns det som att funktionen helt stängts av i min bil istället :(

men men, är bara lite spekulationer från min sida :)
Visa användare
86
2Z3
M3 cab-10
Min är svensksäld och av 03 modell. På denna går det att cabba ner med nyckel. Men däremot har jag inte lyckats att cabba upp.
Så där sprack ytterligare ett resonemang.
Någon sa till mig att vid service tar man bort möjligheten pga klämrisken.
Min är servad vid några tillfällen och där finns funktionen kvar. Så det är kanske så att om bilen är servad i tyskland har man programerat om bilen, men är den servad i SE finns funktionen kvar.....

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
På min 323 cab-01 går det att cabba ner med fjärren, men det är programmerat med nåt instrument som inte BMW har, enligt förra ägaren, som är BMW mekaniker.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.