|
|
|
|---|---|
|
efter att ha fungerat bra och normalt i två veckor efter senaste gången den svajade har dne börjat svaja igen. när jag startar bilen kan det ta några min innan den börjar röra sig mot rött. först stannar den halvvägs för atts edan gå mot rött . hade detta problem innan jag bytte motor med , och samma problem med nya motorn också. ibland kan den vara på mitten, sen när man stänger av bilen och startar igen efter nån timme börjar den svaja. har en teori att detta sker då det är kallt väder, hela vintern och när det är kallt nu. snällla hjälp. är stressad hela tiden då den går mot rött. det roliga är att motorn inte ens blir varm! | |
|
testa dräm till med handen på instrument panelen ovanför mätarhuset, går mätaren till "normal" läge så har du glapp någonstans, och INTE en kokande motor :) ######## # PAJALA # ######## |
|
| min kylare har en kallt nivå . det stpr kald på den . har sett att själva kärlet läcker och jag får fylla på vatten med jämna mellanrum. tror att när battnet går under den nivån som temp. visar rött. ska testa det några ggr för att bli säker. ska även testa med det du sa pajala och meddela svaret. | |
|
Du måste åtgärda läckan först av allt. Om inte systemet kan bygga upp tryck på normalt sätt så kokar kylvätskan lätt, du kan få ångblåsor osv i den cirkulerande vätskan som kan lura givaren till instrumentet osv. FP |
|
|
läckan är jätteliten. för jag ser den inte ens, men ser att det finns vattendroppar längst ner på kärlet. jag fyller på vatten 2 ggr i veckan cirka a liter nu. vet inte om det rinner under körning, för när bilen är parkerad så ser jag inget vatten under bilen. pajala : testade o slå pe instrumentet, varv + hastighet hoppade lite men inte temp. mätare. den var kvar. kollat och fyllt på vatten över kallt sträcket men fortfarande svajar den fam o tillbaka utan att moton blir varm alls. skit jobbigt. vad kan det vara ? |
|
| idag började den gå mot rött . satte på temp på max till det varma inne i bilen. då ställde den sig spikrakt uppåt! . körde lite o den började gå mot rött efter 10 min. satte på tempoen inne i bilen o inget hände den var kvar på röttt _;((( | |
|
hejsan.först fixa läckan sen kan du ju prova kålla viskokopplingen också. Nikki |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.