|
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat en ny list som ska sitta i dörren under sidorutan i förardörrens utsida. På den gamla har gummit torkat och spruckit. Men hur är den monterad? Har kollat i OEMen och sökt inlägg, men nix, blir inte klokare. Måste dörren tas isär, eller är det bara att lyfta upp listen och klämma dit en ny? Finns det nåt som kan paja, tex fästen, clips, som man bör köpa för att vara beredd att byta? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! | |
|
Jag har också en list som är dålig så skriv gärna hur du löser problemet. Sextrettifemman Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Dörren behöver inte tas i sär helt i vilket fall! Du behöver lossa handtaget som är skruvad i den övre delen bakom elspegel styrningen(2 skruvar). Sedan får du lossa den övre vinyllisten(2skruvar),dra ned fönstret helt. Chromelisten på utsidan är skruvade med 2st skruvar,en vid dörrens bakre del och en framför sidospegelfästet,sedan sitter listen med plåtclips. Listen kan vara lite kinkig att lossa,vissa räcker att endast använda handkraft för att lossa,medans andra behöver lite mer våldsamma metoder. MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
VillaRosa! Gick det bra att få bort och återmontera listen? Vad fick du betala för listen? Funderar på att byta ut mina med. MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.