AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.376

Vad ska man göra åt alla som förstör våra bilar ?

Sida 2 av 2
kicken
ja ibland kan vissa saker och ting vara omöjliga att förstå? ,t.e.x skadegörelse som en knäckt backspegel, hur man än sitter och funderar så fattar man inte hur dessa får signaler i sin hjärna som säger att "kicka bort spegelj-veln", ..och det är ju därför man inte förstår nåt, det är ju sinnessjukt, felande...men utvecklingen fortskrider ju framåt..men den tycks vara lite destruktiv på vissa plan, då jag gick årskurs 7 var det en kille som sköt en fotboll genom ett fönster..FY F_N vilket liv det blev, hela skolan kallades ihop och rektorn höll predikan, ..men I DAGENS skola motsvarar samma händelse att någon har blivit KNIVSKUREN eller nåt värre... m.v.h kicken
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520

Jo, det blir värre och värre.
Att våra bilar drabbas speglar tyvär dagens verklighet.

Hoppas att det tar ett tag till innan vi når USas verklighet på vissa ställen ..hu hua..

Blev drabbad oxå, men har nu flyttat från stockholm till landet :)

Så skönt, kan ha bilnyckeln i låset till och med :)

Men men lider med er som bor i städer..vet hur det är.

Och det daltas lite väl mycket i början av folks "karriärer" inom det brottsliga.
Om man från början får ett kännbart straff (inte kanske just fängelse) men så att det KÄNNS!

Då tänker man sig för..

Beemoholist javisst!
__
260
__MiCkE__
750iA -89
Tommyv6: Som sagt så har vi det nog ganska bra här i sverige till skillad från vissa andra ställen men det är fortfarande inte accepterbart. Folk borde inte syssla med att sno saker och ännu mindre ta sönder andras egendom, då har man inte ens en anledning. Men världen är ju som den är ...

MVH
Micke
EL
34
EL
325i Cabrio -90
Jag hade inbrott i min låsta burplats i helgen eftersom garagegrannen inte låst sin plats. De hade bänt ut radion med skruvmejsel och repat bageluckan :-( Eftersom jag avbröt dem fick de inte med sig något åtminstone.
__
260
__MiCkE__
750iA -89
EL: Jobbigt.. tog du dem på bar gärning ? Eller sprang de iväg ?

MVH
Micke
EL
34
EL
325i Cabrio -90
Hade jag inte blivit så chockad hade jag kanske kunnat fånga dem. Men efter att man låst upp min låsta bur, dragit undan grinden och är på väg in i bilen blir man ju rätt chockad när det hoppar ut en knarkare ur bilen på nån meters avstånd. Hade jag sett dem på håll kanske ja kunde varit mera klartänkt. Sen vet man ju inte om de är farliga heller. Bättre fly än illa fäkta heter det ju. Inte värt att få en smutsig kniv i magen över en bil.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
EL , faseiken vad surt :(

Men sant, dock så är jag ofta sådan att jag hinner inte tänka efter liksom när saker händer..jag jagade några med en golfklubba som försökte ta sig in i min andra bil. Tur jag inte fick tag i dom då had säkert jag åkt dit men inte dom.
Jag hade jordens hjärtklappaning efteråt när man började tänka efter..hehe.

Lagen borde ändras så att man får försvara sin egendom med lämpligt våld (t.e.x. en golfklubba)
Dom kom aldrig tillbaka :)))

Beemoholist javisst!
kicken
jah! fy fan, som tidigare skrivit : en tjuv/skadegörare "kidnappning" med destination - orörd vildmark..sätt en GPS sändare på dessa "muppar" ... och låt det vara några nätter, (få se om dom är så j-vla stor i käften och duktiga) , ....jag lovar ..tiden skulle göra sitt, och ENDAST naturen har brukat "våld" .. / kicken
__
260
__MiCkE__
750iA -89
jo det är sant, man vet aldrig vilka man har att göra med.. har man otur så slår dom skiter ur en, eller hugger en med kniv eller vad som helst.. det bästa är väl att ringa polisen och låta de arbeta ostört under uppsyn om det går.. hoppas att polisen hinner dit.. (hehe hoppas)

MVH
Micke
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
kicken : bra förslag... :)

Beemoholist javisst!
Visa användare
20
lbackmol
Range Rover 4.4 HSE 2002
. . kan bara instämma i klagan . . .

. .ställer alltid min bil längre bort på parkeringar på stormarknader m.m.

. . . men i lördags så var jag med familjen på Gröna lund och ställde bilen på Karlavägen . . .när frun kliver in på passagerarsidan frågor hon om jag sett repan på dörren . . .

. . .går runt och tittar ochser då att någon tagit en nyckel och dragit från bakljusen och hela sidan och avslutat framme i slutet på framskärmen.

Hade inte ett märke på den innan . .en 2006:a X5 LeMansblå . . .så j***vla surt!

:-(

/L
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ibackmol: prova och besök Doktor Jörgen Länk Han fick bort ett par repor jag hade till 80% för några år sedan, för omlackering blir aldrig riktigt bra.
Mvh
Asken

A true man tries to listen twice as much as he speaks.
Visa användare
20
lbackmol
Range Rover 4.4 HSE 2002
Tack för svaret Asken. Skall kontakta dem
så fort jag får tid och se om de kan hjälpa mig.

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.