AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.280

BMW e46 328ci startar inte efter backspegelbyte, någon med liknande problem?

Hej!
Under hela kvällen/natten har jag slitit med att byta ut mina orginal backspeglar mot m3-replikor. Ett skitit och drygt jobb men rent estetiskt blev resultatet toppen.
Tyvärr kan man inte säga detsamma om funktionen. I och för sig fungerar speglarna perfekt, men bilen startar inte längre...det underliga är att jag efter bytet lastade bilen med de gamla sakerna och körde hem, inga problem alls! Sen skulle jag ut en runda för att se så det inte tjöt eller ven om speglarna. Då vägrade bilden starta. Det enda som händer är att bilen har mer ljud för sig än vanligt, i motorrumet hörs ett "spänningsljud" (som en hög summer). När man vrider om nyckeln låter det som att tändningen slår av och på snabbt. Svårt att förklara men det låter som man bara håller nycklen 0.1 sek i tredje läget och sen pausar en knapp sekund och sen håller nycklen 0.1 sek till.
Finns det möjligen någon här som har minsta idé om hur jag ska gå tillväga för att få rätt på skiten?
Självklart ska jag testa ta av speglarna igen imorgon, men det kändes som det var lite sent nu ;)

Tack på förhand!!

MVH Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Låter som batteriet är dåligt, prova att ladda eller byta.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
låter precis som batterit,håller med...
Precis vad jag hoppades på då! Drog ju en del på batteriet under tiden jag bytade.
Tack så mkt för de snabba svaren! Ska gå ut och sätta i bateriladdaren direkt.

MVH Johan
Ni hade helt rätt, batteriet var fullständigt urladdat!
Men snart är man på gång igen då med nya speglar :)
vestis

Hur blev det med vindbruset? Jag själv en coupé med ett rätt störande virvelbrus

Länk

/Thomas
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Vindbruset är samma oavsett spegel tycker jag, har du bytt tätningslister? Går rutorna hela vägen upp efter stängning av dörren?

Min bil: Länk
Det rena vindbruset blev marginellt bättre tycker jag (placebo?!) Dock har det uppstått ett vinande ljud i högre fart från vänstra speglen, troligen inte spännt den tillräckligt. Ska dra till den imorgon och återkommer med resultat då!

MVH Johan
Verkar inte som det går att eliminera det vinande ljudet helt. Märks dock bara i högre hastigheter med allt annat (radio, fläkt) avstängt.

MVH Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.