AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.052

Vad är hålet i domkraftsfästet på E34 till för?

Smiley©
Vad är hålet i domkraftsfästet på E34 till för?
Domkraften är ju plan så den går ju inte in i hålet.
Eller finns det någon annan typ av domkraft som utnyttjar dom hålen?

Min teori är att bilen står i nån jig/ställning som utnyttjar dom hålen när bilen plockas ihop på fabriken, och används ej mer efter att bilen lämnat fabriken.

Varför jag frågar är för att jag ska fixa rosten runt domkraftfästena fram och funderar på att ej ta upp dom hålen igen när jag bytt plåten vid domkraftfästena för att försvåra för rosten att komma tillbaka igen.

/Thomas
Min originaldomkraft har iaf en spets/metallpigg framtill på lyftplattan som passar i hålet och då vet man att domkraften sitter rätt innan man börjar hissa.

Mvh
Rasmus
Smiley©
Hmm... låter som om du menar att din domkraft går in i öglan som sitter mot svetskanten under tröskeln? Förstog jag dig fel tro?
Eller har din domkraft en spets/tapp som går uppåt (ej pekandes inåt)?

Hålet jag menar är det som går rätt upp i tröskeln så att säga.

/Thomas
Ok, då misuppfattade jag dig. Det är öglan jag menade och domkraftens spets pekar framåt/inåt mot den och inte uppåt.

Tyvärr jag jag inga bra förslag för det hål du menade, jag har faktiskt aldrig tänkt på att det finns ett uppåt i fästet.

Mvh
Rasmus
Smiley©
Speedlover du försökte iaf svara på min fråga, det är mer än vad dom andra gjort ;-)

Det lutar åt att jag tar bort hålet när jag lagar rosten för jag "tror" inte att man har nån användning av det hålet, om ingen har nåt att säga om det innan jag lagat rosten...

/Thomas
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Det är inget avluftningshål in till sparklådorna eller?

//Roffa
Smiley©
Roffa

Nej, avluftningen/dräneringen sitter i svetskanten mellan golv och tröskel.
Hålet jag menar är mitt i domkraftfästet.

/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.