AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
877

Värdering 530iA e39 -02

SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Hej

Försöker nu bli av med familjens 530iA e39 utan framgång. Bilen har ett antal gånger varit på blocket men ingen nappar eller ens hör av sig. Ska nu sänka priset men till vad??
Så här der den ut Länk

MVH Oskar
Gissningsvis är det miltalet som skrämmer spekulanterna?

Knappt man vågar köra en bil över 15000 mil då effekten verkar vara rent förödande på begagnatmarknaden... Varje fall om man vill ha ut hyfsat med pengar för sin bil.

Själv (och jag är amatör) skulle jag inte heller lägga 139 000 på en som gått mellan 18 000 - 19 000 mil. Sannolikt inte ens om det vore en 540. Kanske däremot om den gått mellan 9000 - 13000 mil! Rädd för att du måste sänka rejält. Kanske till 120 000 i första hand? Men som sagt, jag är amatör så låt några andra ge råd också.

Tar emot psykologiskt att lägga över 100 000 kr för en bil som strax gått 20 000 mil tror jag. Vilket ju egentligen är fel då en bil som din säkert kan gå länge till utan alltför för mycket underhåll, den ser som sagt mycket fin ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Milen i kombination med en relativt klen utrustningsnivå är säkert det som gör att intresset är svalt. Att den är svensksåld med få ägare är självklart positivt men det väger inte upp det andra. Det finns gott om begagnade E39T och många av dessa är mycket välutrustade och har färre mil (dock kanske inte alltid ärliga) och då hamnar dessa i regel före din på listan över intressanta objekt.

Vill du bli av med bilen så är det nog så att priset måste ner en bit.

___
//Ulf
En referens som kanske kan vara till viss hjälp: I somras sålde jag min 525iAT -02 med extremt hög utrustningsgrad och i nyskick som jag hämtat från en BMW-handlare i Tyskland för 150000:-. Den hade gått 13500 (fullt dokumenterade) mil.