|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk! Har en 330 CiA Cab 2004, som har en DVD navienhet i bakluckan. Har en 16/9 skärm i bilen till den, och allt fungerar som det skall. Men, har läst en hel del om att man kan få någon slags "birdview" i enheten? Någon typ av 3-d visning istället för den platta å "tråkiga" 2-d visningen. Har idag uppgraderat till 4/1-91 (v29.1) mjukvaran, men har ändå inte fått några fler språk (Har F, GB, DE) och heller inte mer än split och full view att välja på. Kör en Navi skiva idag från 2003-2, men har imorgon en 2007-1 skiva. Min fråga är helt enkelt, hur skall man bete sig för att få en 3-d view i navigatorn?!? Mycket tacksam för snabba svar, då jag är smått sugen att fixa lite :) // C | |
|
Har gjort det på min MK4 men det är länge sedan så jag kommer inte ihåg detaljerna. Har för mig att man först måste in i en bakomliggande meny för att aktiera 3-d view och efter det så dyker det upp som ett val i den menyn du nämner. Svaret finns garanterat på denna site Länk om du söker lite. ___ //Ulf |
|
|
Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt, men du måste hålla inne SET knappen (eller om det var menu) ett par sekunder tills du kommer till en annan meny. Här kan du välja PERSPECTIVE. Sen går du tillbaka till GPS kartan och när du väljer direction (north eller travel) så skall du ha ett tredje alternativ som heter just PERSPECTIVE. Välj det och du är igång. Jag får hoppas nån annan svarar också med mer detaljer. |
|
|
Hittade svaret: Quote: Originally Posted by blondboinsd how did you guys get perspective? 1. Push the "MENU" button to get to the the main menu. 2. Scroll to the "SETTINGS" menu selection and click the knob to select it. 3. Push and hold the "MENU" button for about 8 seconds to enter the GPS Service Menu. 4. Scroll beyond the bottom to a 2nd page, where you will get the Perspective option. ___ //Ulf |
|
|
Tackar för mycket snabba å klockrena svar... Nu funkar det perfekt... Dock så va de kanske inget att hurra över, de går rätt slött med navigation i birdview :( är väl en lite väl slö navigator antar ja. //C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.