|
|
|
|---|---|
|
Försöker hitta fjäderben till bilen. det verkar vara en djungel. Är det olika fjäderben på e36 91an och 92an? eller är det samma. Vad betyder reflex? m-tech är det M bilar? Var kan jag hitta tillverkningsdatum på bilen? Prexcis sprillans ny på BMW, så hoppas på svar från någon.. mvh mattias | |
|
Tjena! Japp det skiljer lite mellan 91-92-93 91 så sitter krängningshämmar staget i fjäderbenet fram, men inte på 92. Men 93 så kom det även nya fjäderbenslagringar fram. Reflex? Ingen aning M-tech = Kjolar etc, M-chassi = sänkt med andra dämpare (oftast har man väll bägge dessa två, "m-replica) Kolla på www.realoem.com där tror ja d finns att du kan söka på ditt chasinr så får du fram exakt års modell etc. Kan även ringa till bmw och ange reg nr tror ja. //Salis |
|
|
Ha! Tack för svaret! Realoem.com! Inga tveksamheter längre! Kanon, nu vet jag vad man ska leta efter. Fler frågor: Var köper man billiga stötdämpare? Har kollat Mekonomen och Micro, men duger det? Tips på billiga o bra dämpare? (sponsrar inte gärna Mekonomen eller micro dock inte så gärna så att det blir mycket dyrare!) Misstänker starkt att det kommer att köras hårt ett tag så orginaldelar kan jag nog glömma, man är ju inte bortskämd med sånt grymt fäste (har kört volvo v40 T4 i 5 år och undrar ju vad man sysslat med!) mvh Mattias |
|
|
Ge-motorsport har billiga dämpare, kommer inte ihåg adressen, men sök på forumet eller på google så hittar du deras sida =) Inga värsting grejjer men duger gott och väl om man jämnför med en voffla ;D Själv kör jag med H&R:s CupKit med 60/40 sänkning, den e iofs stenhård så komforten e väll inte den bästa.. men väghålling d har jag iaf =D ca 6000:- kostar det kittet i nypris. För mig att GE-motorsport har för ca 3700:- någonting runt om med dämpare och fjädrar. //Salis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.