AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
812

v12àn har fått nya lager!

Visa användare
133
Dressa
850i -91
skruvade ihop min 750 i helgen typ 1000skruvar senare var det dags för provstart,kickade till på nyckeln och lät självstarten göra resten,klockren start,jäsiken vad jag hade saknat ljudet av 12an!!!!

summa sumarum,,inget fel på nån intern motordel.bytte bara ut dessa saker när den ändå var isärskruvad.
vevlager
ramlager
övre trågpackning
nedre trågpackning
repsats oljepump
alla löphjul till fläktremmar
alla fläktremmar
nya bakljus från realcar
xenonsats
nytt filterhus komplett
nya bussningar insug
nya bussningar oljefilterhållare

fixade även till mina bakre slutdämpare då jag hade lite fula utblås förut
och la på mina 18" sommardäck.
snacka att bilen är klar för sommaren nu!!!
synd att man måste jobba denna vecka,annars hade man varit on the road nu...

Dressa
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej Dressa.

Jag vet att du hade en E32 740 innan den du har nu. Jag har en likadan 740 men har problem med att sitta komfortabelt. Det är inget fel på bilen i sig utan snarare är det mig det är fel på. Jag är 2m lång och får inte riktigt plats p.g.a takluckan. Sen finns det ingen plats bakom mig när jag justerat sätet.
Älskar E32 och tycker den är snyggast av alla BMW:n, men har börjat kika lite på E38:or. Har provsuttit i en sån och det var en stor skillnad i utrymmet. Sen har ju 750:or dubbla rutor som standard och det höjer ju komfortfaktorn en hel del. Du som har erfarenhet av båda bilarna kan väl tala om för och nackdelar mellan dessa. Vilken årsmodell av E38 är "bäst" att äga?

MVH
Sven
Visa användare
133
Dressa
850i -91
hej,
smaken är som baken,det vet alla!
personligen tycker jag att e38 är mycket större inuti än e32 både fram och bak,även takhöjd,jag är själv 1,90 lång och sitter oftast längst bak med stolen så är man lång är e38 klart att föredra då jag upplever att stolen går att sänka mer och går längre bak.
men jag saknar den smidighet som ändå fanns i e32,det är en stor bil men känns inte lika mycket slagskepp som e38.
kvalitets känslan i e32 dörrar styrning handtag etc är högre enligt mig än e38.
jag köpte e38 bara för att jag ville ha v12àn och jag har haft lite konstiga oljeförbrukningar och diverse på den gammla v12àn i e32,att även e38an kunde gå sönder kunde jag ju inte tänka mig ;).
sen ville jag även ha en lite mordenare bil till utsende fast jag tycker fortfarande att e32 har ett akterparti som överglänser e38 hur mycket man än fixar med slutrör å grejer.
jag valde en äldre 750 bara för att den har den gammla 5hp30 automaten som jag har bekantat mig med,sen visst en mer ekonomisk del av mig tyckte även det..men att direkt säga att den ena är bättre än den andre är som att jämföra ens båda ungar,FEL,det kan man inte,dom har båda sina bra egenheter(och dåliga)för den delen..
men jag tycker helt klart att en fräsch e32 som mår bra i sitt hem är så rätt och kult som det bara kan bli.kan låta lite väl salig nu om våra kära bmw bilar men lyckoruset av min uppstart har inte lagt sig än..
Paap Reeder
... förstår exakt hur det känns.
Grattis!

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.