|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, hur mycket minskar bilens värde med trasig AC? I detta fall gäller det min 520iT - 94 som har trasig AC. Säg att jag skulle laga den, får jag bättre betalt i slutändan, eller är det igentligen bara ett plus att ACn funkar på lite äldre bilar? Vad tror ni skillnaden ligger i pris på en bil med fungerande respektive trasig AC? Mvh Johan | |
| 5000 extra att ac fungerar. | |
| Det beror helt på det övriga skicket på bilen. Jag köper hellre en fin bil med def. ac än en risig med fungerande ac. Om bilen är riktigt fräch så ger det en liten vädeökning men faramförallt så lär den vara med lättsåld när det är dags att sälja. | |
|
För så här gamla bilar spelar det ingen större roll tycker jag,en fungerande ac är ju bra men i morrn är det inte säkert att den går. I min 520-95 så finns 3 kvitton på renoverad ac på 20tmil den sammanlagda summan på dessa renoveringar är 24tusen är egentligen löjligt när man knappt får det för bilen. Undrar om det överhuvudtaget har konstruerats nåt så rackligt som ac i bmw. Mvh/Micke |
|
|
Det är en viktig detalj tycker jag, oavsett bilens ålder. Har en BMW klimat så ska den funka, om bilen ska anses vara i toppskick vill säga. Jag skulle utan vidare slanta 10k extra för en fin 520iT-94 med fungerande klimat än motsvarande bil med defekt. _________________________ E34 M5 Register Sverige - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.