AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
998

Kasst! Stereo uppdatering i E39;a!?

En 523i från -96 inhandlades dock satt det en bandare i den så jag var uppe på skroten här hemma och leta...det hade kommit in en 523i -97 men buisness cd! Å kanon! köpte den och hem för montage då visade det sig att den jag hade satt hela "enheten" ihop medans på buisnessen var de 2st...jaja då fattas det en kabel...läste runt lite här och det vsiade sig att man kunde köpa en adapterkabel på bmw. Perfekt! Beställde en på Bmw -karlstad...åkte dit å hämtade den i helgen och fråga efter elschema för dessa 5 kablar...NEJ! det hade dem inte å det gick inte och fixa fram...Tycker jag är jävligt kasst med tanke på att dom sälher skiten men de kan inte ta fram hur man installerar det!?
Har sökt runt men utan resultat! ingen som kan hjälpa mig att få fram vilka kablar som ska gå vart? vore isf väldigt tacksam för det!!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kabeln du behöver borde väl haft kontakter i bägge ändarna och inte bara i ena väl?! Kan du inte ta kablaget från bilen som cd:n satt i?
Nej bara kontakt i ena änden!
Ska dras till säkringsboxen mm..mm...läste det någonstans men finner fan inte vart!
Det blir ju samma på den bilen enda man ser är att kablarna från stereon efter typ 20cm går in i en kabelhärva som är stor som en handboll=(...
Fy fan börjar bli måttligt irriterad på denna skit nu!
Snälla hjälp mig nån!
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Kolla under mektips, där finns et helbra inlägg om el och ljudsystem.

Carl
Ja jag har gjort det men jag vet ju inte vart de fem kablarna jag har på adapter kabeln? eller vad de är till...läste för någon vecka sen om någon som hade gjort som jag men hittar det inte...hade Autowåx karlstad bara fått fram elschema på grejjerna de säljer hade det ju vart bra!
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Kolla med "BIANCA" här på forumet, tror han har BMWs fulla kabeldiagramm för alla modeller.
Han har även beskrivningar om hur man efterutrustar och modifierar system om jag inte minns helt fel.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.