AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
989

Bmw 5-serie jämfört med faceliftade Mercedes Eklass?

Jag provsatt en faceliftad Mercedes Eklass idag. Den var mycket tilltalande invändigt. Tycker även att utsidan är väldigt snygg. Har någon kört en sådan? Hur är den isåfall jämfört med Bmw 5-serie?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Är det en W210 du vill jämföra med? 1996-2002?

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Nej det är en 07a. Jag ska nämligen hyra en helt ny Merca E-kalss, därför är det roligt att höra vad ni tycker om den?

Mycket trevlig bil, men 5-serien är bättre på nästan alla punkter, inklusive komfort.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
När det gäller trivsel i interiören så vill jag nog påstå att ronden går till Mercan. Körmässigt kan jag bara säga att E60 535d är trevlig =)

/Olof
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Har oxå provat denna modell. Snygg att titta på en stund, bra komfort, men jag tycker BMW:n vinner i längden (även utseendemässigt) och bjuder på betydligt mer inspirerande körning,
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag har kört W211 och är överförtjust.
Jag har fortfarande lite svårt för E60ins interiör.
Mercan är otroligt komfortabel och trevlig. Jag har inte kört E60 men kan absolut tänka mig att denna är betydligt sportigare, även om mercan går snabbare genom Teknikens Världs konbana.

Får bli en tripp till BMW för att provköra E60in, tankarna snurrar i huvudet om att byta upp mig en modellserie. =)

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Gemini__
Mercan (w211) är i mitt tyckte en vinnare i en direkt jämförelse mellan dessa två. Vackrare vagn med härligare komfort samt en pondus som BMW inte, på långa vägar, når upp till.

Mvh:
Thomas
tycker att mercan ser riktigt gammal ut.. den konkurerar närmast e39 enligt mitt tycke... såg i ett test gjort av fifth gear där dem tyckete att nya e-klassen fick se sej slagen av både e60 och e39 så visst talar det för en fördel dör bmw.... men merca cls är snygg snygg o bra :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.