AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
761

Skakningar i ratt runt 110km/h + E34

He
5
Hermod
525i -91 E34
Hejsan. Har en fråga men jag har sätt liknande trådar i forumet. Orkar imellertid inte leta igenom snarlika fel. Jag har en 525i – 91 E34 med skakningar i ratten i farter runt 110km/h. Samma sak vid mjuk inbromsning, dock inte alltid. Jag bytte skivor och klossar förra året då med en viss vibration i samma fart område. I hopp om att felet skulle försvinna i samband med bytet till sommar däcken, men nej. Snarare värre. Har hört allt från skeva skivor bak till kass hardyskiva förekommer. Eftersom ratten skakar så in i hel***e så förmodar jag att felet borde finnas i framvagnen och inte längre bak på bilen. Rätta mig om jag har fel. Har funderat byte glidbultarna och gummibussningarna på bromsoken. Skivorna har jag tyvärr inte mätt i denna stund. Men dom förra jag hade fick jag lämna tillbaka då jag förmoda att felet berodde på sneda skivor. Fick dock samma fel med nya igen. Någon som har eller haft samma fel, blir fan galen av att ligga och tantköra hela tiden.

Vibrationer vid inbromsning kan vara casterstag med bussning som behöver bytas om skivorna är ok. nr 7 och 8 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.