|
|
|
|---|---|
| Jag har sänkt bilen 40mm runtom och monterat 235/35/19 et35. Men det tar i där bak bara jag gasar eller svänger lite det käns som dom sitter lite långt ut. Är det någon som har någon bra ide på vad man ska göra. Det verkar som hjulen lutar lite innåt så det blir nog inte bätre av en hjulinställning. | |
|
Hur breda fälgar har du? Det enklaste är väl att låta någon som kan valsa ut skärmkanterna så hjulen går fritt. Hur går det fram förresten? På min E46 har jag samma dimension som du, samma ET på fälgar som är 8,5" breda. Och det ser ruskigt tajt ut om jag ska sänka mer... Kör med orginal M-chassi nu... /JD |
|
|
Dom är 8" breda. Fram funkar det bra den skulle kunna vara lägre men det käns lagom. Var kan man valsa skärmkanterna i närheten av västerås? kostnad? |
|
|
Ok, du har inga bilder? Vore intressant att se hur det ser ut på din kärra... Också intresserad av valsare i ovan nämnda område. Samt pris... Någon som kan rekommendera nån..? /JD |
|
| Tyvär har jag inga bilder kamran i mobilen är trasig. | |
|
funkar kanon med 9,5" i bak med rätt et... och sänk mer än 40mm |
|
|
edit: sänkt |
|
|
...och hur mycket är "rätt ET"..? /JD |
|
| et 40-45 funkar det att köra utan större problem med 9.5 fälg. | |
|
ET35 är rätt lite. Bör nästan ligga på 45-50. |
|
|
Ok, tackar för svaren. Bra att tänka på när man tröttnat på M6-fälgarna och vill handla något nytt :) /JD |
|
| Har oxå samma problem,,,har nu frågat några gånger här men ingen vill svara=( Kör på 235/35 19, 8.5 tum ET 38 sänkt 60/40 på min e36:a. har slipat ner lite på innerskärmkanterna bak, blev lite bättre, men tar i vid gupp. fram skrapar den i när jag svänger fullt och vid gupp om man svänger...går de att fräsa eller svarva ner fälgarna så att dom kommer längre in? Eller går de att fixa själv på nåt vis framskärmarna så att man kan svänga fullt utan skrap? Väldigt tacksam för svar! Mvh Marcus | |
|
Allt handlar om rätt offset (ET). Själv så kör jag med 265 däck bak på min e46 cabbe på 10" breda 19" mackor... Sänkt med ställbara fjädrar o dämpare så den är sådär lagom låg. Sänkt ca 60-70 mm nånstans. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Ska tilläggas att coupé och cab modellerna "sväljer" lite mer där bak än vad sedanen gör. Jag har en 330i och med 19" så tog det i där bak. Fälgen är 8,5" bred ET35 och däcken 235/35 runt om. Jag har M-chassi(sänker 20mm?). För mig så räckte det med att jag tog lös plastskärmarna som sitter i hjulhusen och klippte bort en utbuktande del plast där jag såg att det hade tagit i. Sen så var problemet löst =) Jag inbillar mig att jag skulle kunna gå upp till 245or bak på samma fälg utan att det tar i. Men om jag vill gå bredare så måste jag valsa. Jag tycker personligen att om man ska köra på 19" med 8,5" fälg så ska ET ligga på 35, det ser helt klart bäst ut. Med CSL fälgarna(kopiorna) som bla Stylabilen.se tar hem från USA så funkar det med 9,5" bakfälg på sedanen med 245or(255?) som max, då ligger ET på 45. Medans du kan köra samma fälg med 265or på coupén och cabben utan att det tar i(med m-chassi) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.