|
|
|
|---|---|
|
Skall 2zons klimatanläggningen (e36 touring) ge värme vid kall väderlek? Den klimatare jag har i mercan (w124 -96) ger värme direkt, men på beemern måste motorn bli varm för att jag ska få värme. Vilket läge ska den stå i för att ge kyla/värme, ska man ha knappen som ser ut som en snöflinga intryckt eller inte? Som jag fattar instruktionsboken (på tyska) så är det bara "lufttork för varmt och fuktigt väder". | |
|
Snöflinga = Tryckknapp för luftkonditionering Det finns väl även nåt vred för värme/kyla alldeles ovanför klimatanläggningen? Mvh Johan |
|
|
så med snöflingan ej intryckt så går den på "ytterluften" samt vattenvärme? ger den värme snabbare med klimatarn inkopplad? Jao det går att vrida en ratt från kallt till varmt vid luftintaget i mitten |
|
|
På BMW:s äldre modeller kunde man bara få kall luft i från utagen i mitten. Det skulle vara en säkerhets grej med att man inte skulle somna. På de lite nyare så sitter der ett vred där du kan ställa denna funktion själv. Kolla om du har detta vrede och att det inte står på kallt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.