|
|
|
|---|---|
|
Hur mycke tål orginal motorn på en M3 3.0l -94 kompressor satsen ska ge ca 450hk...enligt levererantören så ska man inte behöva byta nåt i motorn... Niklas Olsson | |
|
Har oxå nosat på en kompressorsats till min hybrid. Skall "bara" vara och bulta på och inga ändringar i motorn. Vet inte ifall drivlinan håller. Gäller att koppling, växellåda, kardan, diff, drivaxlar mår bra annars lär det nog inte hålla så länge. Jag satsar först mina pengar på chassie och bromsar innan jag trimmar. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Kanske skall svara på din fråga oxå. Vad jag har hört tål drivlinan ca 500 hk(rätta mig om jag har fel). Vet inte om kopplingen tål det? Man kanske skall byta till något lite stöddigare när man ändå är igång och bränner pengar!?! Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Efter vad jag förstått så ska väl motorn klara en 420-450hk med orgkomp och en bra mappning. Förutsatt att den är fräsch förstås.. Varifrån tänkte du handla isf? |
|
|
finns juh folk som kör med typ 600+hk och org drivlina i en m3a, en viss röd från övik, och med tanke på hur han kör, så håller den juh riktigt bra, normal körning så hade den nog vart rätt pålitlig.. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.