AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.438

Handla på tyska ebay, på engelska?

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Hej,
jag tänkte köpa en ny Business CD på eBay Länk kan dock inte trassla mig igenom tyskan för att komma igenom hela köpprocessen. Finns det någon engelskspråkig variant där de tyska annonserna syns?

/Touchdown (som är eBay novis....)

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Hej
Jag har tråcklat lite på ebay, det skall nog inte vara så svårt. den säljaren använder dessutom PayPal, vilket gör det ännu enklare att betala, du behöver inte be om några bankuppgifter eller annat krångel. gå till www.paypal.com och skapa dig ett konto, sedan gör du överföringen via paypal till säljarens email-konto hos dem.
Då ser han dessutom direkt att du har betalat och behöver inte vänta 3 bankdagar på betalning, pengarna dras från ditt kort och det är ett relativt säkert sätt att betala över nätet.
Det enda du behöver ta reda på är vad priset blir inkl frakt, och det kan vara bra att göra innan köp. Du kan maila säljaren på engelska, be om ursäkt för obefintligt tyska och be om pris ink frakt till sverige, (gesamtbetrag nach schweden, funkar säkert med...) Sen får de din adress från ebay, men den kan du ju för tydlighetens skull skicka med i mailet. Har man bara lite tålamod så brukar Ebay funka kanonbra.

mvh och lycka till!
Phille B
testa och andvända babelfish annars...det översätter ju texten från tyska till engelska.. Gå in på altavista.se och titta efter en liten fisk så kommer du dit. <lycka till med köpet!

..Inspection 2 precis utförd..
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
jag har handlat några gånger på tyska e-bay och med engelska, jag tror att det idag är så vanligt att du inte behöver oroa dig för det, och jag har fått deras konto i bank och jag har bara behövt göra en överföring från min bank i Sverige och det har funkat alldeles utmärkt och enkelt har det varit också,som ett tillägg köpte jag aluminiumpedaler från Taiwan och sände ett rekat brev med pengar, us dollar och den affären funkade också helt suveränt om man inte vill utlämna sitt kort
mvh Uffe/bildock
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Om du har Google Toolbar:
Högerklicka någonstans på sidan och välj "Page Info" -> "Translate Page into English".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.