|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag undrar vad ni betalar i försäkring av era Z3 M bilar eller liknande bilar.. Anledningen är att jag nyss fått min försäkring höjd ett rejält snäpp! Fick se att den skulle nu kosta strax under 10K att ha försäkrad.. (Helförsäkring) Vet att det är skillnad beroende på vart man bor och så vidare, men det skulle ändå vara intressant att veta.. Tack på förhand // M Power!!! The one and only power! | |
|
jag vet att när min farsa funderade på att köpa en z3M fast cab så skulle de ha 12k/år och han bor långt ut i skogen eget låst garage och 48 år samt aldrig orsakat en olycka :) då sket han i det...tycker att du hade det billigt! drifters do it sideways... |
|
|
Okej.. det låter ju rätt dyrt.. min bil står på min farsa (50+, >20 skadefria år). Och den står också i eget låst garage.. Men förra året så kostade min drygt 7,5K/år M Power!!! The one and only power! |
|
|
Det där mer garage har vissa om inte alla bolag gått ifrån att kolla på. De kollar på postnumret man har. Försäkrade min z3 3.0 och frågade just om det här med garage och fick till svar att de inte tar med det i sina kalkyler. Jag har närmare 8K/år och om jag inte mins helt fel så skulle dem ha runt 12K om jag skulle försäkra en z3 M. |
|
|
ajajaj inte skenförsäkring väl....det tycker vi inte om...:/ drifters do it sideways... |
|
|
En kompis till mig blev häromveckan nekad ersättning för sin porsche 996 när motorn gick sönder. Anledningen var att han hade skrivit bilen på sin mamma. Om du inte skriver bilen på dig själv kan du väl skita i att ha den mer än trafikförsäkrad öht.....Ett litet tips bara. För när det gäller en M coupe som är reggad på en man över 50 som har en 18 årig son så kan jag GARANTERA att försäkringsbolaget kommer att lägga ner MYCKET jobb på att slippa betala ut en enda krona, då risken att bilen är skenförsäkrad är överhängande. Och då jag har flera bekanta som jobbar på försäkringsbolag (bla if, trygg-hansa och länsförsäkringar västmanland) kan dom intyga att det kommer att undersökas grundligt vem som egentligen äger bilen om en olycka med ersättningsanspråk inträffar. Alla f-bolag har dessutom en massa utredare (ex-poliser bla) som bara kollar upp sånt här. De ringer till dina grannar, din fars grannar, ditt arbete osv osv. Vill inte att du ska råka illa ut ifall ngt händer..... |
|
|
Förstår det Beppo.. det är klart att det är så.. men vem har sagt att det är jag som kör min pappas bil? M Power!!! The one and only power! |
|
|
"Okej.. det låter ju rätt dyrt.. min bil står på min farsa (50+, >20 skadefria år). Och den står också i eget låst garage.." |
|
|
När jag ringde runt efter att jag köpt bilen så var TH dyrast på 22000:- HF/HÅ Och LF billigast på 7800:- HF/HÅ med inga krav på garage, bor inne i stan. Iförsig fick jag påpeka att jag hade haft körkort från -94 och inte -03 som det stod i deras dator (1mån körkorts semester). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.