|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag misstänker att min ACC inte funkar som den ska, t.ex. När jag ställer in den på 20 grader så kommer det inte tillräcklig med kall luft , det känns som att bara kommer lite kall luft utifrån. Då ändrar jag till 16 grader men då händer det ingenting ändå. Idag stängde jag av radion och öppnade dörren med motorn på tomgång hemma i garaget och då tog jag bort snöflingan och då hörs ingenting men när jag sätter på snöflingan hörs det att AC kompressorn sätts igång men luftflödet ökar inte. Kan ni svara på detta? jag misstänker att det är fläktmotståndet eller att jag inte har freon i AC paketet. MVH alex alex | |
| kan ju vara dax o fylla på acn... | |
|
Tror inte det é fläktmotståndet, min é pajj och då ändrar fläkten varvtal hela tiden när man startar bilen, Du får nog chansa på att fylla kylmedie , billigast att börja med, du kan ta dig en titt på fläktmotstå¨ndet oxå, finns ett sätt att förbättra den man har utan att byta ut den , se länken här ---> Länk <--- 0ver and out |
|
|
Kan det inte vara så enkelt att den inte släpper på någon kalluft pga av att innetemperaturen i bilen är kallare än 20 då borde den tvärtom släppa in varmluft kallas (klimatautomatik) ställ den i solen en varm dag skall du se att den fungerar om du sätter den på 16 grader. Ha snöfilingan intryck jämt det har du betalt extra för.. Luftflödet kommer att öka succesivt när den börjar kyla. |
|
|
Testa med fylla AC hos en kylfirma först. Hör du något konstigt vinande ljud från ACC när den är igång? |
|
|
grandy. nej det hörs inte något vinande ljud från ACC när den är igång alex |
|
|
korak. jag har alltid snöflingan intryckt när jag kör. alex |
|
|
det var så att jag körde igår till Kristianstad och det var ca. 12 gr ute men solen gassade och jag hade snöflingan på men det blev inte kallare i bilen och sen sänkte jag till 16 gr men fläkten rörde sig fortfarande inte, det kanske var för kallt i luften trots allt, så att klimatanläggningen inte reagerar? alex |
|
|
tack för alla svar jag fick från er men nu när det är lite varmare ut där jag bor så funkar acc som den ska. alex |
|
| ibland är det logiska det rätta.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.