|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, jag funderar på att montera bort min bakre torkare.. För jag har nämligen en liten "läcka" från den bakre vattenspridaren, märker det efter ett tags körning att det har läckt ut vatten utan att jag använt vare sig torkaren eller vattnet... Funderar därför alltså på att ta bort hela kittet.. och sen jämna ut hålet så det blir en jämn yta på bakluckan.. ( för hur ofta använder man torkarna på en sportbil? Själv kör jag bara i solsken ) Är det någon här som gjort något liknande och har tips eller funderingar? M Power!!! The one and only power! | |
|
Jag hade samma funderinga. Puts idiot som man är. Jag satte själv en klämma om slangen, eller rättare sagt en rostfri ståltråd som jag tvinnade bakom torkar armen. Syns inget och det har slutat att rinna vid gasande |
|
|
Jasså? Hur länge har du haft ståltråden där då? Jag tänker på det stackars gummit som kanske inte mår så bra av att vara strypt.. jaja, jag får väl börja med att testa lite tråd då.. :P Tack för tipset! M Power!!! The one and only power! |
|
|
Jag har också funderat på att ta bort min. Jag har aldrig använt den och den är skitful och stör utseendet bakifrån. Man kan ju alltid sätta dit en täckbricka i svart eller krom för att täcka och täta hålet. Helst ett litet BMW-emblem förståss. |
|
|
Jo precis jag har funderat på att täcka det med nått snyggt emblem eller dylikt.. men har inte hittat nått passande ännu.. Helst skulle jag se att det blev en helt jämn lackad yta men det kanske blir för mycket work work... M Power!!! The one and only power! |
|
| Roadsterägare slipper detta problem. Dock så är det surt när plastrutan slits, till slut får man ju byta hela :( | |
| Jag har iofs inte haft det så länge. Men det gäller att vara försiktig så att man inte klämmer sönder slangen. Jag har ingen avsikt att använda bak spolningen så det är vilket som. Tror nog att jag kommer plocka bort den bakre armen, när jag får tid. Ni får berätta om ni hittar något fiffigt att sätta för hålet med. Man kanske rent utav kan få lite inspiration att göra likadant :-) | |
|
Ska tala om hur jag gick till väga så fort jag kommit på hur jag ska göra! :) M Power!!! The one and only power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.