AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.242

Är det svårt att stjäla en E39:a?

Hört flera åsikter tidigare så då vänder jag mig till Er som kan lite mer om BMW. Vill veta hur orolig man skall vara egentligen, har ju lite roligare grejer än originalutförandet, fälgarna är ju ett exempel.

(Hoppas inte att de tar bort även det här inlägget)

Ha en fin...

T
bratten
Kan vara lite problematiskt med tanke på det elektroniska stöldskyddet men den finns ju alltid proffs som sagt.Säkert svårare att sno en en Opel kadett ala mejsel i alla fall ha! Ha!
54
107
540Niklas
540Touring -98
Tips ang fälgarna är att andvända 5 olika lås.

Självklart kan proffsen fixa det om dom vill men risken att dom skiter i din bil är stor.
Visar du upp kvitto på 5 olika fälglås för försäkringsbolaget om fälgarna mot förmodan blir
stulna så blir det nog inga problem gällande ersättning från dom.

Mvh N

SUPPORT YOUR LOCAL BIG RED MACHINE
bratten: Det är precis den tanken jag också haft, det skall ju inte gå att starta bilen utan rätt nyckel.

*Hmm, finns det statistik på BMW stölder tro*

540Niklas: Det var ju ett kanontips!!

Ha en fin...

T
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
När jag sist var uppdaterad för något år sedan hade iaf inte BMW solna fått in någon stöldskada(brytit rattlås och kört iväg med bilen) pga det from 03.95 stdmonterade EWS(elektroniskt stöldskydd med nyckelidentifiering). Undantag dock M3 E36 där vissa typer helt enkelt bytt ut styrenheten ffrån en tidigare bil för attt kunna köra iväg.
Tack till X för inputen om 5 olika fälglås:)
Ett par goda tips är ju, ha inte 5 hjullåsnycklar(bult)i bilen. Lås dörrarna vid färd. Ställ bilen upplyst och gärna synligt. Vid extremtfall eller allmän noja, installera ytterligare ett larm(Defa har ett larm som gör att både org och extra defa styrs av orginalnyckeln) och Satsafe eller motsvarande GPS-söksystem.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Men man ska aldrig säja aldrig som sagt var..
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Listor över efterlysta personbilar:
Länk

Inte alls många BMWs mest äldre och exlusiva, kolla därimot på ex SAAB 900/9000.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ett låst garage där bilen inte syns är väl inte så tokigt heller.
Men vill någon stjäla bilen så gör dom det tyvärr.
Morrn ASKEN.

MVH
Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
På TV3s efterlyst hemsida så efterlystes 2 st X5
en från Stockholm city och en från Helsingborg tror jag det var!!!! (förra veckan)

MVH
Hasso
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
När jag hade bläddrat igenom halva månadslistan hade jag bara sett en (1) E39:a, däremot en hel drös med E34:or. Detta i samband med de ökade jackningarna visar väl att det är en ganska svårforcerad pryl. Undrar förresten hur många av dessa bilar som är försäkringsbedrägerier? Om man nu undantar Saab som öppnar sig bara man tittar strängt på den :-)
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Hasso är nog egentligen en omskrivning av Hasse Aro *garv*
Låter troligt att jag får behålla lilla Fyj dårå...

Låser alltid bilen, även vid färd. Gillar inte påhälsningar. Bilen ofta i garaget eller parkerad utanför fönstret (både hemma och hos särbon) och så har jag ju låsbulten i ett litet fack som jag bär med mig, när det behövs...

Tack för svaren, mycket intressant som vanligt.

Ha en fin...

T
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En X5 hittades i en container i vet inte vilken hamn färdig för skeppning utomlands. Var inte stulen genom brytning...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.