|
|
|
|---|---|
|
besiktigade min gamla trotjänare från -89 häromveckan, glädkande nog utan anmärkning. Fick dock en "bra att veta" punkt, nämligen att stötdämparna fram läcker olja, så nu till min fråga: Var hittar man bra främre stötdämpare till E34 för rimliga pengar ? | |
| prova med bilskrotarna ett tipps,rekomenderas byt bägge fram... | |
| Men är det bra att sätta dig begagnade grejer då? Då börjar väl dom att läcka också? Självklart ska jag byta båda. | |
| finns många fina mil kvar på stötdämparna,dom har ju det på data hur långt dom har gått.vad det inte billigt du ville komma undan med?annars köp nytt kvalitet kostar,ska det vara nytt o billigt =soper.men det avgör du själv,vad du prioterar... | |
| Nej! Köp nytt för tusan t.ex widik Länk säljer stötdämpare till vettiga priser. | |
Transocean |
Koni har bra grejer. Juha |
| Ja, nytt får det nog bli. Har lite dåliga erfarenheter från att handla på skroten tyvärr. Ska kolla tipsen här så länge, så får vi se vad det blir. | |
|
Det finns ju massor att välja på.....Koni, Bilstein, Sachs, Monroe, och så Biltema då för 349kr...*S*....fast det är nog inte aktuellt. Någon som vet om det är insatsdämpare fram, eller om man byter "fjäderbenstallriken" och hela klabbet ??? Jag är lite dåligt påläst som ni märker....*S* |
|
|
Är insatsdämpare, här kan du kolla hur det ser ut Länk Mitt råd är att glömma biltema och monroe, köper du på BMW får du sachs. Vad jag läst så verkar Bilstein ligga i samma klass, är väl i sådana fall en prisfråga vilka som ligger bäst till hands. Dom dyraste Konidämparna behöver du väl kanske inte satsa på, men begagnade är nog ingen hit heller som du säger. Värt att notera är att hylsan, del 3 på bilden, ofta ändrar sitt utseende pga av behandlingen för att få lös den (läs stor rörtång och våld, ev gas). Men finns många trådar där det står mycket att läsa om stötdämpare till e34, säkert kan du hitta massa länkar till alla ställen med rimliga priser som jag nu inte kommer ihåg. Annars är Länk bra att göra med. //Devva |
|
|
Tusen tack för all info ! Får väl se vilket fabrikat det blir till slut. |
|
|
Det jag ville säga ang hylsan är att det lönar sig köpa nya på BMW, dom var inte farligt dyra heller. //Devva |
|
|
Jag köpte mina på biltema, har redan kört 700 mil dem, inga problem alls. Funkar hur bra som helst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.