AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
852

m3 -95a med Abs-lampa + Skak i ratten

Tjena!

Min vän har nyligen tittat på en m3a. Han reagerade på att abs-lampan lyser konstant och att ratten skakar mycket när man bromsar ner hårt från 120 km/h.

Jag är inte expert på m3or, så jag tänkte fråga er om tips då jag ska följa med honom och titta på bilen i veckan.

Är det bromsarna som är slut eller är det ett relä som är trasigt? Han låser inte hjulen alltså utan bromsar normalt men hårt. Är det någon som upplevt samma problem?

///Hälsningar Fritte
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
abs kan vara paj eller bara broms skivan om du har tur...
Okej. Det är så pass. Jag tänkte på det oxå, om abssystemet är trasigt lär det ju inte bli så kul att laga... Brukar kunna bli rätt dyrt, om man som i hans fall säkerligen lagar på verkstad...

Vi får snacka med säljaren om det där. Man borde väl se via felsökning om abs systemet är ur funktion?

///Hälsningar Fritte
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
Oftast är det abs givarna som strejkar...om man har tur! O skivorna är med stor säkerhet skeva fram.

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Okej. Då vet vi lite mer. Ja förhoppningsvis räcker det med att abs-givarna är trasiga. M3an är inne på ett M-test just nu, så vi får se hur det går! Ska bli kul att höra vad de har att säga om bilen. :)

Tack för hjälpen!

///Hälsningar Fritte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.