|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Min vän har nyligen tittat på en m3a. Han reagerade på att abs-lampan lyser konstant och att ratten skakar mycket när man bromsar ner hårt från 120 km/h. Jag är inte expert på m3or, så jag tänkte fråga er om tips då jag ska följa med honom och titta på bilen i veckan. Är det bromsarna som är slut eller är det ett relä som är trasigt? Han låser inte hjulen alltså utan bromsar normalt men hårt. Är det någon som upplevt samma problem? ///Hälsningar Fritte | |
| abs kan vara paj eller bara broms skivan om du har tur... | |
|
Okej. Det är så pass. Jag tänkte på det oxå, om abssystemet är trasigt lär det ju inte bli så kul att laga... Brukar kunna bli rätt dyrt, om man som i hans fall säkerligen lagar på verkstad... Vi får snacka med säljaren om det där. Man borde väl se via felsökning om abs systemet är ur funktion? ///Hälsningar Fritte |
|
|
Oftast är det abs givarna som strejkar...om man har tur! O skivorna är med stor säkerhet skeva fram. Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
|
Okej. Då vet vi lite mer. Ja förhoppningsvis räcker det med att abs-givarna är trasiga. M3an är inne på ett M-test just nu, så vi får se hur det går! Ska bli kul att höra vad de har att säga om bilen. :) Tack för hjälpen! ///Hälsningar Fritte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.