|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Mr328>>om ett år eller två dvs 08-09 så får du en 997 turbo för 800-900... | |
|
Maxad: Det kan nog stämma med försäkringen som du säger. Men är det inte så att han har en entusiastförsäkring och kör väldigt begränsat med sin bil? Sen är andrahandsvärdet högre på en Ferrari, helt klart. Så där tar den ett pluspoäng. Men vad kostar en normal service vid tex tusen mil. Och vad kostar en reservdel jämfört med BMW när garantiperioden är över? Mvh Jonas |
|
| Och personligen tycker jag det är lättare att ta en större kapitalförlust när man säljer bilen jämfört med att ha skyhöga löpande kostnader. | |
|
Håller med dig fullt ut Mr 328. Mvh Jonas |
|
|
Man kan knappast jämföra en Ferrari och en BMW M3. Skulle aldrig välja en Ferrari som bruksbil även om man hade obegränsat med pengar. Ferrarin eller Lambon är svårare att leva utan men M3 är lättare att leva med. |
|
| Om ingen köper nya M3:an så finns inga begagnade (svensksålda) att köpa om ett par år ... ;-) | |
|
dali: Det är väl snällt att några är villiga att ta den första ekonomiska smällen, eller hur?;-) Mvh Jonas |
|
| Japp, lyssna inte på de som säger att ni ska köpa något annat ... :) | |
Lars Jakobsson |
Hahaha :P Nej, jämför inte M3 och Ferrari...utan det blir väl RS och AMG man bör jämföra med i så fall... |
|
shit grabbar..vad jobbar ni med?? ;) Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
|
Jag vet inte men det låter som några av er har lyxproblem. Om man nu kan lägga 7-800.000kr på en ny bil och inte bryr sig om att värdet på bilen sjunker med kanske hälften inom 2-3 år, så har man det troligen ganska bra ställt och behöver nog inte fundera så mycket på driftskostnaderna. Man kanske inte ens behöver välja mellan en BMW eller Ferrari etc. utan kan välja båda? Att man sen tar upp detta problem på detta forum ser jag lite som skryt, men visst förstår jag att några av er är intresserade av vad de andra tänker välja. Trots det så är det få av er som egentligen specar vad ni tänker lägga till för tillval. Jag har mest hört till och från av kolfibertak och val av v-låda! Personligen har jag inte råd med en sån här dyr och fin bil, men skulle jag det så sket jag fullständigt i vad någon annan valde, min bil är min bil och jag väljer de tillval som jag vill ha och inte samma som någon annan valt. Jag hade valt en Svart bil (för E92:an är snyggast i den färgen), kolfibertak och bege skinn inredning och samtliga inredningspaneler i kolfiber. Framstolarna hade jag bytt till kolfiberstolar i GT3 utförande klädda i samma bega läder som resten av inredningen. Jag hade anlitat en bilstereo firma för att bygga en ljudanläggning (då man får betydligt mer för pengarna där), inte gigantisk men lagom och välljudande. Jag hade valt eftermarknadsfälgar med bred polerad kant och svart nav, för att skilja mig lite från mängden med original fälgar. Köpt en uppsättning BBS-lemans fälgar och montera R-däck och grövre bromsar då BMWs inte verkar hålla för bankörning (kan hända att de lärt sig till den nya?), monterat en kromfärgad halvbur i bilen med svarta 4p bälten, slutligen hade jag flyttat ner till ringen (åtminstone ett tag) för att roa mig. Det ända jag inte riktigt kan bestämma mig för är vilken växellåda jag hade valt, jag gillar nämligen att spaka med en riktig spak, dock tror jag att en SMG låda hade varit bättre på bana. Tills dess så övar jag mina färdigheter i min gamla M3 och är rätt nöjd med den. RDS |
|
|
z3mpower// Skryt??? Var går då gränsen i kronor för vilka bilar man får diskutera på detta forum???? Varför denna avundsjuka i Sverige hela tiden? Det är väl lika kul för mig att höra med andra vad dom har tänkt att beställa/göra med sina framtida beställningar som det är för dig att spekulera i dina modifieringar som kanske gör din bil snabbare eller dina framtida planer på att uppgradera bilparken. Sen att bilen kostar 100tkr eller 800tkr är ju ovidkommande. Sen är det ju fritt fram att spekulera i folks ekonomiska status. Men både en Ferrari och en M3:a har jag inte råd med om det kan glädja dig! Då vill jag presentera min utrustningslista och "skryta" lite. DSG låda EDC M-drive metallic lack (ej klart vilken) 19" original fälg Garageöppnare Komfort access Velourmattor Breddinställning av stol Armstöd Alu shadowline lister PDC Navi Pro Belysnings pkt Röststyrning Individualljud Läder Shadowline högglansig Larm Det var min spec. Velar lite på några options om de ska var med eller inte. Kalaset blir jättedyrt men det ska nog gå om vi börjar handla på "Willys" ;-) Mvh Jonas |
|
|
z3mpower: Var glad för att det är många som har råd med M3'an ny, annars blir det inte många M3'or att välja mellan på begagnadmarknaden, och andrahandsvärdet skulle säkert ligga på en högre nivå. :D Mvh, /Wille |
|
| z3mpower: I mitt fall är det så att jag får lös en stor summa pengar i höst i samband med att jag kan börja sälja av aktier i ett företag jag varit med och grundat, men jag har ingen gigantisk vanlig månadsinkomst även om den är hyfsad. Därför skulle det kännas jobbigt att ha en bil som kostar 100k/år i bara drift och behöva fortsätta sälja av aktier bara för att kunna driva bilen. | |
| Håller med WilleW och tycker även det är bra att utrustning diskuteras då det ger oss som måste vänta på att om som köper ny har tröttnat på sin bil så vi kan köpa en bättre begagnad :) och då är det ju kanon om vi får vara med och diskutera vad dom ska stoppa i för utrustning från start inte sant ;) | |
| Äh, en bil för 800 kan man fixa med en rimlig budget och om man skippar krogen och V75. Min bruksbil kostade 640 ny och den fixar jag på en lön under 25/månad. Tjejer lägger lätt 5000kr/månad på en häst, då är väl en "vanlig" bil för 2500kr + en "hobby" på 3-4000/månad något vi killar kan unna oss, eller är tjejer så mycket bättre ekonomer än vi killar... ;) | |
|
Klart att alla BMW-bilar ska diskuteras oavsett om de kostar 10 tusen eller 1 miljon. Det är väl det forumet är till för? En reflektion till Mr.328: Gällande 997S så tycker jag inte att man behöver bekymra sig om att den "bara" har 355hk jämfört med M3ans 420hk. Den har ju samma prestanda 0-100 km/h samt lär nog vara minst lika snabb på bana. BMW:n lider ju av lätt övervikt när man jämför med Porschen. Driftkostanderna borde vara likvärdiga och andrahandsvärdet är ju klart bättre på Porschen. Mvh Mats |
|
|
Lite "riktiga" bilder på den klockrena färgen Alpinvit: Länk (köp alpinvit, köp alpinvit, köp alpinvit...) :D Mvh, /Wille |
|
|
Visst vit är inte så dumt! Men inte ett av mina alternativ. Silverstone II Spacegrå alt Estoril blå Topp tre, dock ej rankat. Mvh Jonas |
|
|
Robert J; "Min bruksbil kostade 640 ny och den fixar jag på en lön under 25/månad." ...beror väl på hur mycket du lägger cash - 500k då eller? Personligen tjänar jag över 25k/mån men har definitivt inte råd med en bil till ens HÄLFTEN av 640k! Så grattis :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.